Senaste nytt

Era status matchningar

johanolsson

Medlem
1) Är det någon som kan svara på exakt hur mycket aktier man behöver införskaffa för att få ta del av aktieförmånen på Club Carlson med Guldstatus? Räcker det med en? Jag investerar gärna inte i rese- och hotellbranschen då det är alldeles för säsongs- och vädrets makter-betonat - samma anledning varför jag inte köper i SAS (trots att jag tror på idén om att äga i det bolag som man tänker nyttja produkten från).
2) Hur ser statusmatchningen ut för Best Western Platinum? Har någon lyckats matcha sig från detta kort, eller till?
3) Årsmålet med att fixa EBG verkar mörkt, men kommer i alla fall upp i EBS, men där känns det svårt att matcha. Får hanka mig fram med detta tills något händer med jobbet.
 

Jonas C

Medlem
Ingen info om bolag i Skyteam som erbjuder match (bortsett från OK, och deras djävulskt höga fullpris biljettkrav) ?
 

Dr. Miles

Expert
Ingen info om bolag i Skyteam som erbjuder match (bortsett från OK, och deras djävulskt höga fullpris biljettkrav) ?

Från länken på agehalls inlägg i denna tråd: http://www.businessclass.se/ovrigt/3718-status-matchning-i-massor.html kan du hitta olika status match som erbjuds.

Om du är t ex Aegen Airlines Gold, kan du matcha mot:
  • Aeroflot Bonus Gold (krav: 3 t/r i ekonomiklass eller 2 t/r i Business class)
  • Delta SkyMiles Gold Medallion (krav: 16.000 Delta status miles)
 

henrik l

Medlem
1) Är det någon som kan svara på exakt hur mycket aktier man behöver införskaffa för att få ta del av aktieförmånen på Club Carlson med Guldstatus? Räcker det med en? Jag investerar gärna inte i rese- och hotellbranschen då det är alldeles för säsongs- och vädrets makter-betonat - samma anledning varför jag inte köper i SAS (trots att jag tror på idén om att äga i det bolag som man tänker nyttja produkten från).

Enligt den här tråden ska det räcka med 10 st . Borde bli dryga 200 kr exkl courtage osv. Fö tillhör Club Carlson de bättre programmen om man vill växla in hotellpoäng till miles, om man har ett guldkort.

Btw, har inte du läst IBP vid USBE? :)
 

Jonas C

Medlem
Om du är t ex Aegen Airlines Gold, kan du matcha mot:
  • Aeroflot Bonus Gold (krav: 3 t/r i ekonomiklass eller 2 t/r i Business class)
  • Delta SkyMiles Gold Medallion (krav: 16.000 Delta status miles)

Ah okej, tjaa jag var mera ute efter en match med "no catch". Har förvisso 4 SU segment bokade, men de lär nog knappast kvalificera för matchen (vars enda syfte är att förse mig med lounge access på mina SU flyg). Annat fall kanske man kan köra på Delta, och under trial perioden som Gold få nyttja lounge access. Antar att de inte skickar ut något kort.
 
Toppen