Senaste nytt

Era status matchningar

Marcus01

Medlem
Du har Club Carlson Gold och vill matcha till ett HHonors Gold? Funkar det alltså? Har de nämnt några motprestationer för att göra det? Och vilken kanal använde du för att kommunicera detta?

Jag fick det här mailet so gjorde att jag köpte ett par aktier istället:
"We do value your business and appreciate you as a Club Carlson member.
We would like to offer to match elite status that you have, with either
Hilton, Hyatt, Marriott, Priority Club, and Starwood only. We can match
top level to Gold Elite and second level to Silver Elite. Our newest
Concierge Elite level cannot be matched, it must be earned.

In order to match status, please provide us with proof of current
membership, either a copy of your current loyalty card or current
statement showing your current status."
 

Swisser

Medlem
Sådärja, ok, ingen statusmatch men jag köpte precis 10 Rezidoraktier, och som en liten service till sina "trogna" aktieägare så får man som present ett Club Carlson Gold Elite kort...;-)

Intressant med förmånen man får som aktieägare i Rezidor. Är detta den enda förmånen man får som aktieägare i detta bolag?

Kanske det finns andra bolag (flygbolag, hotell, biluthyrningsfirmor, etc.) som även ger sina aktieägare förmåner (elitkort, rabatter, etc.). Om det är några av er som känner till sådana förmåner och vad som krävs i antal ägda aktier, så vore det vänligt om ni kunde dela med er till oss andra. Jag tror att någon skrev ett inlägg för länge sedan om att man fick någon form av rabatt om man ägde aktier i IAG (holdingbolaget som äger British Airways och Iberia).
 

Gnopps

Medlem

rob74

Medlem
rob74:26357 skrev:
Det jag har gjort är att jag ringde Hilton och till slut så fick jag ett email där jag fick skicka tillbaka bevis på mitt club Carlsson kort då gick.

Har skickat ett mail till deras kundservice. Får se vad de svarar efter helgen.

De har redan svarat. Om jag har Platinum i något annat program skulle jag lämna in bevis på status samt kontoaktiviteterna i HHonors för 2011. Därefter skulle de utvärdera mitt konto och se om de kan erbjuda en fast track till guld. Bom där, alltså.
 
Last edited:
Fick idag följande mail från Emirates:
Dear Mr Jacobson,

Thank you for your patience while Emirates Sales Department in Copenhagen reviewed your request.

We are delighted to advise you that they have upgraded your membership to Skywards Gold status. Your Gold card is valid until 31 March 2013.

Your Skywards Gold pack will reach you in 3-4 weeks time at your preferred mailing address


Matchade mot mitt EBG.
 

rob74

Medlem
Matchade mitt Malév Gold till Flying Blue Gold. Fick bekräftelse på några timmar. Kortet kommer i april.
 

henrik l

Medlem
De roligaste dock är: Czech Airlines Guld -> Lufthansa Senator -> Czech Airlines Guld. Detta gjorde jag när jag var pappaledig och inte reste så mycket, det var perfekt för att "få tillbaka" min status.

Det här var intressant:) Indikerar det här att man skulle kunna "kedjestatusmatcha". Säg att man ett år får ett guld/platinumkort, eller liknande. Sedan vet man med sig att man inte kommer att flyga så mycket under de närmaste åren. Skulle man kunna tänka sig att när perioden lider mot sitt slut matchar mot ett annat bolag och sedan fortsätter man så i några år med nya bolag hela tiden? Med tanke på alla matchningar som som räknats upp här skulle man hypotetiskt kunna hålla på och matcha i uppemot 10-år:D
 
Last edited:
Toppen