Era Pärlor i Paris - de mysiga gatorna, sevärdheterna, museerna, cafèerna och restaurangerna

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av maba, 9 Mars 2013.

1. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hallå på er

Jag och frugan åker till Paris på tre dagar i slutet på april för att möta upp våren. Nu skulle vi behöva lite tips på era pärlor, ni vet de mysiga gatorna, sevärdheterna, museerna, cafèerna, restaurangerna osv som inte alla redan känner till.

Som hotell har vi valt Radisson Trocadero efter att ha läst omdömena på radisson tråden här på BC :)

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testa Christian Constants Les Cocottes. Förbered dig på kö ut på gatan. Grymt gott och prisvärt (t.o.m. billigt) i sjunde.

Maison Constant - Les Cocottes

Några andra restauranger har jag tipsat om här:

http://www.businessclass.se/hotell/4146-tips-pa-bra-centralt-hotell-i-paris.html#post117261

Har ni tid, åk ut till Sceaux och ät på gräset vid slottet.

Sceaux, Hauts-de-Seine - Wikipedia, the free encyclopedia

Personligen gillar jag att bara promenera i Paris.

Gå på den nya Chagall-utställningen, entre guerre et paix.

Exhibitions - Musée du Luxembourg

ulagun gillar detta.
  3. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipsen Agö, Chagall och Sceaux är numer inplanerade sen blir det antagligen Les Cocottes eller Restaurant LE BEURRE NOISETTE som du tipsade om i tidigare tråd, den hade jag faktiskt kollat upp tidigare efter ditt tips :)

1 person likes this.
  4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul. Här är min recension från Les Cocottes.

Paris: Les Cocottes, 7 arr. | Solens mat

2 personer gillar detta.
  5. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Finns många pärlor... :)

Men här är en: vid Porte Maillot finner du Relais de Venise. Kul ställe som bara serverar entrecôte... räkna med kö på lunchen.

Le Relais de Venise - Home

271 Boulevard Pereire, Porte-Maillot

2 personer gillar detta.
  6. Jimmie

Jimmie Medlem

Räkna med kö även kvällstid.

7. Bernie

Bernie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dock ganska stor restaurang, så det brukar gå ganska snabbt. I april är det inte så farligt att stå utomhus och vänta heller. :) Senast jag var där fick vi vänta 20 min, och det var prime time på en lördag. Om man bara är två, brukar det inte vara så knepigt.

8. Bernie

Bernie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En favorit! Tycker ibland att maten svajar, men stämningen är alltid god. Trevlig service och bra koncept. Rekommenderar de grisfotsfyllda potatisarna. :) Även deras systerkrog tycker jag är bra, Café Constant. I sjunde ligger även Alain Milliat, tycker att de har prisvärd och god mat, lite "finlir" och inte så stora portioner. Tre rätter för €35. Bordsbokning krävs.

För shopping så gillar jag området runt Boulevard Saint-Germain. Ta en titt på matavdelningen inne på varuhuset Le Bon Marché, väldigt vacker. I övrigt ett flärdfullt varuhus för de som är lagda åt det hållet.

Om ni snurrar i 3e Arr. rekommenderar jag Le Dauphin, läs mer här. Ganska hippt och goda mat. Serverar smårätter som med fördel delas med din respektive. Är ni i området runt operan och bara vill ta en snabb och billig burgare är HAND bra, ligger på 39 rue de Richelieu.

På söndagar är det mesta stängt, då är det skönt att hänga i Marais. Där är det mkt folk i rörelse och det mesta är öppet i detta område. För utsikt, ta en promenad upp till Sacré-Cœur.

I övrigt rekommenderar jag att använda appar som TripAdvisor och Yelp för att kolla restauranger och fik i nya områden eller om hungern faller på. Det finns väldigt många mediokra hak, dessa vill man undvika. För det finns så många guldkorn...

2 personer gillar detta.
  9. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Imorgon bär det av. Jag och sambon ska se Sveriges match på måndag så vi passar på att hänga lite nära Paris över helgen. Vi kommer bo i Maffliers (på Novotel Château de Maffliers). Det ligger norr om Paris, väster om CDG.

Tips på roligt tidsfördriv i den trakten mottages tacksamt! Vi gillar vin, mat och slott.

Mr Basic och Johanna gillar detta.
  10. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tips om ni ska besöka Louvren och/eller Eifeltornet är att förboka biljetter. Slipper då timslånga köerna.

Mr Basic gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!