Senaste nytt

Era bästa restips för Palma, Mallorca

j-n

Medlem
Nu bär det snart av med SAS (Plus) till Palma.
Känns som att jag har rätt bra kolla på själva flygresan men skulle mer än gärna vilja ha era tips på Palma.
Bästa restauranger, barer, upplevelser etc.

Tack för hjälpen! :cool:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

vega

Medlem
Jag var där för 2 veckor sedan med några tjejekompisar. Hade det jätte bra! :)
Strand kan jag rekommendera att ta bussen (tror nr 3) till Illetas och Las Terrazas Beach Club (Beach club en Mallorca , organización de enventos en las terrazas de illetas). Solstolar kostar 5 Euro per dag. Trevligt och avslappnat. Helt ok mat och går att köpa alkoholhaltiga drycker och dricka i solstolen.

Vill ni ha lite mer trendigt så ska ni till Puro Beach. Fantastiskt ställe, dock dyrare 35 Euro, med pool och super bra mat. Går även att göra plane spotting därifrån. Rekommenderar att boka plats innan, då det brukar vara fullt. (Purobeach ? Lifestyle Beach Clubs and Luxury Hang out by the Sea)
Vi stannade även kvar på kvällen och åt middag och drack drinkar här. Finns omklädningsrum med dusch. Som sagt, dyrare och går inte att bada i havet, men jag kan verkligen rekommendera att åka hit iaf en dag.

Middag kan jag rekommendera salt inbakad sea bass på Caballlito del Mar. (Caballito del Mar (Little Seahorse) Restaurant Review - Review of Caballito del Mar (Little Seahorse) in Palma de Majorca | Frommer's)

Bra shopping om ni är sugna på det, El Corte Ingles, Zara, Massimo Dutti etc.

Hoppas ni får en trevlig resa.
 

Agö

Medlem
Tittar på restauranger på Mallorca och kanske i synnerhet Palma. Vad jag kan se finns det i dagsläget fem enstjärniga restauranger på Mallis.

Zaranda i Es Capdellà som verkar ligga en aning isolerat. Ny stjärna för i år.

Es Molí d'En Bou i Sa Coma. Det är för långt bort från Palma.

Es Racó d'Es Teix i Deià. Även detta verkar ligga för långt bort från Palma.

Es Fum på St. Regis i Palmanova. Det ser ju kanske trevligare ut för en sommardag.

Jardín i Alcudia. Också för långt bort.

Då blir frågan. Var ska vi äta i Palma?
 

Bryant

Medlem
Tittar på restauranger på Mallorca och kanske i synnerhet Palma. Vad jag kan se finns det i dagsläget fem enstjärniga restauranger på Mallis.

Zaranda i Es Capdellà som verkar ligga en aning isolerat. Ny stjärna för i år.

Es Molí d'En Bou i Sa Coma. Det är för långt bort från Palma.

Es Racó d'Es Teix i Deià. Även detta verkar ligga för långt bort från Palma.

Es Fum på St. Regis i Palmanova. Det ser ju kanske trevligare ut för en sommardag.

Jardín i Alcudia. Också för långt bort.

Då blir frågan. Var ska vi äta i Palma?


Vart åt ni?

Vi är ute efter en bra och trevlig resturang. Behöver inte vara i Palma då vi har bil.
 
Vi har inte åkt än...!
Drygt 1,5 år senare så har ni kanske varit på Mallorca? Vad kan rekommenderas? Jag är på jakt efter BCs bästa tips på Mallorca.

Fine Dining
Tapas
Låna cykel och cykla en kort sträcka för att ha picnick
Cigarrer
Utflykter
Vad måste ses
etc
etc

Vi är två vuxna som mestadels vill ta det väldigt lugnt, men också uppleva saker. Vi bor på Hilton och har knappt 4 dagar till förfogande. Hyrbil finnes.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Erik M

Medlem
Jag sitter i Aurora i T2 nu och ska snart boarda för långhelg i Alcudia!

Jag vill veta vilket taxibolag jag ska välja från PMI till Alcudia? Vad ska det kosta?

Bokat bord på Jardin och tänkt mig utflykt till Pollenca. Rapporterar snart!
 

Gearup

Medlem
Jag har hört att det ska finnas många fina restauranger i Magaluf-området! :p
Jag åt på Restaurant Café PESQUERO vid vattnet i Palma när jag var där för två år sedan. Det var trevlig miljö vid marinan med god paella att äta. Vet inte riktigt om det skulle klassa in under fine dining dock...
Ogillar man mängder med turister och allmänt kaos bör Cap Formentor på öns norra spets undvikas. Var totalt kaos när vi var där. Fanns ingenstans att parkera så det var kö ut till fyrhuset varvid vi lämnade chauför i bilen för att gå upp och titta till stället som förvisso hade fin utsikt men var egentligen inte så värt ett besök.
Detta var dock mitt under högsäsongen ska tilläggas!
 
Toppen