Senaste nytt

Ensam med större väska

AndersSt

Medlem
Ett annat vanligt liknande problem när man reser ensam är vid hotellfrukosten. Jag har som vana att checka ut innan frukost för att sedan lämna hotellet direkt efter jag ätit. Speciellt om det är ett hotell med många våningar och få hissar. Det är inte helt lätt att hålla koll på väskan när man går iväg för att hämta mat, kaffe, juice osv. I det läget har jag faktiskt tänkt på låswire, risken är väl minimal att någon forslar bort väskan och skjuter hål i den om man lämnar den i en frukostmatsal.

Jag såg ett reportage på Efterlyst för något år sedan som handlade om detta, övervakningskameror registrerade hur två brottslingar hade satt i system att stjäla obevakade väskor från hotellmatsalar.
 

FF#1

Medlem
På hotell så funkar det ju oftast bra med baggageförvaring. Annars så håller jag med om att det kan vara problematiskt att resa själv med mycket bagage och kanske en bebis/toddler på det men det går ju oftast bra det med.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag är ofta förvånad hur mycket saker (väskor, datorer, pass, telefoner, nycklar) som folk lämnar i lounger, restauranger, frukostmatsalar etc. och sedan är borta en bra stund. Tycker mer saker borde försvinna än vad man hör talas om.
 
Toppen