Senaste nytt

Enkel biljett med KLM

Homer

Medlem
Jag har inte hållt koll på det här så det här är kanske inte något nytt, nu går det att köpa enkelbiljetter (som ger poäng) med AF i alla fall, men tydligen inte med KLM, på vissa sträckor och avgångar.

ARN-CDG Classic 842kr inget direkt höjdarpris alltså men At least 232 Miles for a Flying Blue Member wow!
 

gdaily

Medlem
Tycker det är lite imponerande av flygbolagen att "tvinga" över sina resenärer till lågpriskonkurrrenter genom att inte erbjuda enkelbiljetter.
 

Jonas C

Medlem
Hade gärna uppskattat en enkelbiljett till ARN med KLM i slutet av månaden. Men då dessa inte finns till rimliga priser, så får det bli SAS istället.
 

Stefan62

Medlem
AF/KLM;s representant, Karin, har svarat på en liknande fråga i någon annan tråd för ca 1 år sedan och då gällde att KLM beslutat att inte erbjuda enkel-biljetter på samma sätt som flertalet konkurrenter.

SAS, BA och flera andra europeiska flygbolag, inklusive LCC, erbjuder enkel-biljetter i economy till ungefär halva t.o.r.-kostnaden.

Under de senaste tre åren har jag valt KLM i de fall då det handlat om en tur-och-retur-biljett OCH om priset varit ungefär som övriga bolag, men för övriga resor har det blivit andra alternativ.
 

Alf

Medlem
Jag har köpt t o r med KLM ett flertal gånger för att få det lägsta priset och skippat återresa, inget har hänt än så länge. Har man ett sådant ålderdomligt system får man räkna med att passagerarna köper en billig t o r istället.
 

Homer

Medlem
AF/KLM;s representant, Karin, har svarat på en liknande fråga i någon annan tråd för ca 1 år sedan och då gällde att KLM beslutat att inte erbjuda enkel-biljetter på samma sätt som flertalet konkurrenter.

Det är i den här tråden, fö startad av dig, hon svarat. ;)

Lufthansa säljer väl inte heller billiga enkelbiljetter?
 
Toppen