Enkel biljett med KLM

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Stefan62, 3 November 2012.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har noterat att det inte går att få en enkel biljett med KLM i economy inom Europa till rimligt pris.

Gör jag något fel när jag försöker boka?

2. Jacob

Jacob Medlem

KLM jobbar väl mestadels med tur och returbiljetter för privatpersoner (dvs till rabatterade priser).

Men du kan ju alltid boka en tur och returbiljett och strunta i returen.

3. Homer

Homer Medlem

Promo awards går ju att boka som enkelbiljetter och det är 25% på alla destinationer just nu

4. sk-sthlm

sk-sthlm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min erfarenhet är att det inte går att boka enkelbiljetter till rimligt pris med KLM - jag försökte via en resebyrå, men även de skulle bokat den som en tor där man skippade returen.

5. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Det är policyn som DL/AF/KL jobbar med. Kanske även flera inom SkyTeam. OW är bättre på denna punkt.

6. Air France/KLM

Air France/KLM Företagsrepresentant

Vill bara bekräfta att det är så som stewigriffin säger, KLM jobbar inte med enkla biljetter inom Europa. Hälsn Karin

7. Homer

Homer Medlem

8. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även SAS har ju försökt återinföra t/r-koncept på vissa europeiska destinationer. Det ger självklart fler möjligheter för flygbolaget att styra typiska jobbresenärer mot dyrare biljetter.

9. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är en av de stora nackdelarna med KLM att dom har en biljettpolicy från stenåldern. Jag har för ett tag sedan flugit mycket frekvent mellan LPI-AMS och låg alltid på minst dubbla biljettkostnaden mot mina kollegor som åkte SAS från ARN. Övergick dock till att köra med saxade biljetter så blev det mycket billigare även om slänga bort någon outnyttjad sträcka ibland. Tyvärr gav aldrig biljetterna någon märkbar bonus, synd då KLM är ett ganska trevligt bolag.

10. Homer

Homer Medlem

British Airways säljer enkelbiljetter med untantag av sträckan LHR-MAD, och vad kan det bero på?
    Jo, den sträckan trafikeras endast av ett till bolag nämligen IB som inte säljer enkelbiljetter
    annat än (såvitt jag vet) på sträckan CPH-MAD och vad kan nu det bero på ?
    Jo den sträckan trafikeras ju också av SAS som säljer enkelbiljetter.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!