Senaste nytt

[Enkät] Har ni använt Deals som postats här någon gång?

Hur många gånger har ni använt Deals som postats här?

  • 0 : Aldrig

    Votes: 42 30,7%
  • 1 gång

    Votes: 44 32,1%
  • 2-4 gånger

    Votes: 46 33,6%
  • 5-10 gånger

    Votes: 4 2,9%
  • 11 gånger eller mer

    Votes: 1 0,7%

  • Total voters
    137

seat56f

Medlem
Har använt THAIs Sweden Special som jag lästa om först här inne. Tror övriga tips jag använt från BC har varit från utanför Dealsforumet - med det sagt: jag uppskattar verkligen den här delen av forumet.
 

MartinH

Medlem
Lufthansas 11/11/11 rea till PEK/ICN (vågar man hoppas på en 12/12/12?!).
Om jag inte redan sagt det, tack för allt trevligt/nyttigt/roligt/användbart ni kommer med här på forumet!
 

Palazzi

Medlem
Två resor har det blivit från Deals-sektionen

En resa med TK Comfort Class , och sedan tipset om en enkel businessbiljett med BA (inte åkt på sistnämnda resan ännu)
 

HKG Flyer

Medlem
En gång, Cathay Pacific business till HKG. Hade jag inte redan bokat höstens resa till asien, hade deal nr.2 blivit Finnair till BKK.
Söker alltid nästa deal till asien, skulle gärna testa SQ någon gång.
 

JensE

Medlem
För min del så har det varit BA F rea och Club World reor som jag nappat på..
Concorde fick mig att vilja pröva på BA och har sedan första flighten (Januari 2012) sparat många många tusenlappar och fastnat för bolaget, eller rättare sagt priserna, loungerna och BAEC mer än själva hårda/mjuka produkten på flyget.

Innan betalade jag ca 25k på *A (Z-fares åtminstående)
På BA har jag aldrig någonsin betalat mer än 20k för C samt provat på F "snorbilligt" vid rean förra hösten.
Förr så hade jag inte så mycket koll eller var dum nog att inte ha bättre koll.
Nu för tiden så har jag åtminstående lite bättre koll ;)

Så här 9 månader senare har jag sexsiffrigt belopp med avios, Silver (som jag iofs fick efter första resan med F) och kommer nå Guld i början av Januari på det nya hårdare kravet på 1500 TP.

Var ju så jag hamnade här från början. Sökte på något nytt bolag att resa med eftersom jag var lite trött på Continental och letade reviews på andra bolags C klass.
Kolla här sa google och skickade mig till businessclass.se and the rest is history :rolleyes:
 

Glenn E

Medlem
Eurobonus 20 års rean 20000 EB poäng till Shanghai hittade jag på BC.SE och bokade fast Shanghai - GOT T/R för det var för svårt att boka GOT - Shanghai:). Fast det kanske inte räknas här.
Jag följer deals noga och uppskattar det mycket och är övertygad att jag kommer boka något jag hittat där snart.
 

mrflyt

Medlem
Jag har använt mig av TK:s deal i comfort till Hongkong och var påväg att använda mig av LX deal från Moskva till Shanghai men fick inte anslutningsflyg till Moskva att stämma in.
 

090034208

Medlem
Jag har bokat hela familjen på Thai Premium Economy ARN-HKT i November
Sedan har jag även fått inspiration av en del resereportage här och åkt ARN-FCO med Ethiopian i C samt en del inta-Europa med Swiss som jag annars inte skulle ha valt, det tackar vi för
 
Toppen