Senaste nytt

Enhancements av IHG Rewards, ny elitnivå mm

Kris

Medlem
Med tanke på IHGs dåliga (obefintliga förutom Köpenhamn) utbud i Norden så hade jag varit tvungen att genomföra en 'milagerun' för att kunna genomföra en 'matress run', men du har givetvis rätt. :)
Det är ju aldrig fel att ta en tur till Berlin... :) Finns en hel drös med IHG-hotell där. I alla klasser. Är för övrigt relativt billigt också (vilket iofs. kan vara opraktiskt om man skall kvarna in många poäng på kort tid...)

Go for it! :)
 

FFlash

Medlem
De har 7-8 hotell in Finland

Hade de inte dom, skulle jag knappast heller vara medlem i IHG.

Tips för de som inte vet:
Den nya Indigo Hfors på Boulevarden är bra centralt val, likaså CP som alltid uppar från billigaste till Club/jsuite med club access ifall man har status. Och priserna brukar vara på samma nivå som hos de andra holiday inns så det är no brainer. Radissons brukar vara mycket dyrare.
 

Homer

Medlem
What are IHG's welcome benefits by tier level?
from January 2017 in Europe
IHG-status-levels-page-001.jpg


notera att
Loungetillgång för Spire är subject to availability och inga gäster tillåtna


Min strategi med IHG är att inte jaga status utan poäng och gratisnätter,
om man reser flera tillsammans är det bättre att använda allas konton.
 

Kris

Medlem
Min strategi med IHG är att inte jaga status utan poäng och gratisnätter...
Tenderar att hålla med. Å andra sidan känns det inte som en jätteutmaning att få statusnivå i IHG, så i mitt fall kommer det på köpet. Subjektivt såklart.

Differentieringen av nivåer känns dock snudd på löjlig. Skillnaden på 100-200 poäng gold-spire är brus, i synnerhet för den med få stays men även mer frekventa gäster. I synnerhet i ljuset av alla andra kampanjer som kör. Dock är det ett hyffsat effektivt sätt att dra in poäng för gratisnätter som nämnts. Det som varit gött är om samtliga status benefits (inkl. Ambassador) även gällt på reward stays. Well, mina 5ören. :)
 
Toppen