kerran1980
Medlem
Värt att notera är SAS konkurrenter på USA non-stop linjer från Arlanda...Norwegian, United Airlines och på sommaren Delta Airlines inte har några speciella kabinmoduler med hårda väggar för besättningsvila alls på flygplanen som används mellan Arlanda och USA.
Charterbolagen Thomas Cook och TUFlyNordic som nästan dag på vintern flyger non.stop mellan Arlanda och Thailand med Boeing 767 och Airbus A330 har inte heller några vilomoduler besättningen. Detta är flygningar som är betydligt längre än ARN-EWR/ORD och med betydligt fler passagerare i flygplanen som ska serveras.
Det absolut tristaste är att de 100 kabinanställda som kanske måste sparkas är de yngsta medarbetarna som inte ens flyger A330/A340 interkont utan uteslutande flyger Boeing 737NG från Arlanda. SAS kabinpersonal är i stort behov av en föryngring och det såg bra ut med alla dessa nya servicemedvetna unga kvinnor och män som man senaste året börjat vänja sig vid på SAS europa flygningar.
Charterbolagen Thomas Cook och TUFlyNordic som nästan dag på vintern flyger non.stop mellan Arlanda och Thailand med Boeing 767 och Airbus A330 har inte heller några vilomoduler besättningen. Detta är flygningar som är betydligt längre än ARN-EWR/ORD och med betydligt fler passagerare i flygplanen som ska serveras.
Det absolut tristaste är att de 100 kabinanställda som kanske måste sparkas är de yngsta medarbetarna som inte ens flyger A330/A340 interkont utan uteslutande flyger Boeing 737NG från Arlanda. SAS kabinpersonal är i stort behov av en föryngring och det såg bra ut med alla dessa nya servicemedvetna unga kvinnor och män som man senaste året börjat vänja sig vid på SAS europa flygningar.
Last edited: