Endast CRJ-900NG på Arlanda-Helsingfors framöver?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av kerran1980, 31 December 2014.

  1. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej.
    Jag gjorde några spontana sökingar på SAS hemsida på Arlanda-Helsingfors i november 2015.
    Det verkar som samtliga SAS flighter då kommer flygas med CRJ-900NG.
    Jag antar att det blir Blue1 eller Cimber som kommer utföra flygningarna.

    Nu på senare tid har ARN-HEL flugits med en mix av B717(Blue1),B737(SK) och ATR-72(Jettime)
     
  2. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Sker ändringarna i samband med vintertabellen 2015 eller träder de i kraft tidigare?
     
  3. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    ÄNTLIGEN! CRJ från Arlanda!

    Logiskt beslut på en så kort sträcka. Beläggningen brukar heller inte vara alltför bra på linjen idag.
     
  4. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Är det Finnair som tar all trafik, eller vad beror det på? Tycker Finnairs priser oftast verkar höga (om man bara skall vara borta över dagen eller undvika natt mellan lördag och söndag) medan SAS med sitt enkelprissystem borde ha en fördel. Det var förvisso länge sedan jag flög SAS till Helsingfors men då tyckte jag beläggningen verkade ok.

    Finnairs plan (i alla fall de som fungerar som anslutningsflyg till longhaul) är förvisso mycket fullare - det kan jag hålla med om.
     
  5. HenrikT

    HenrikT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Flög Arn-Hel-Arn nyligen och båda avgångarna var knökfulla. Så trevligt med B717. Min kollega som inte är ett dugg intresserad av flygplanstyper sa att det var det skönaste plan hon åkt med. :)
     
    kerran1980 och Aurora gillar detta.
  6. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    För ett år sedan kändes det som att SAS hade bra beläggning, och då dubblerade SAS priserna, och Finnair halverade. Sedan dess har priserna närmat sig varandra igen. Finnair är dock fortfarande dyra på enkelbiljetter och flexibla biljetter.

    Vissa SAS-avgångar är fulla, men det är oftare fallet att man är enda Plus-passageraren på 9 rader...
     
  7. HenrikT

    HenrikT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vi var 14 plusresenärer dit och 22 på vägen hem. :)
     
  8. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Den firman jag jobbar på har ganska många resande mellan Stockholm - Helsingfors (och för övrigt mellan alla huvudstäderna), och vi kan/får inte boka SAS längre inom Norden, så där har SAS tappat ENORMT mycket....
     
  9. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Antar att det då är Norwegian som ni får avnjuta vid dessa resor..?
     
  10. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Jag reser inte istället, alternativt lurar bokningssystemet då det går, men Jag-åker-INTE-Norwegian!
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×