Senaste nytt

"Endast" Champagne som pre-departure drink?

Gus

Medlem
Med United får man välja fritt från det som finns ombord intra USA.
Med SAS har jag frågat efter Mikkeller som Pre departure men blivit nekad.
På United inrikes USA i låtsas-First så brukar de skaka fram vad man nu önskar av det som är lastat ombord. Jag brukar alltid beställa en GT och varje gång jag får in den brukar jag ångra mig eftersom de alltid fyller upp glaset med is innan de häller i ginen. Det blir liksom inte så många droppar tonic som får plats på toppen...

Jag har haft samma upplevelse i UA Domestic F:
CC: What do you want to drink, sir?
Jag: What can I have?
CC: What do you want, sir?

Otrolig läckert! Önskar så hårt att få åka UA intra usa! I så fall hade jag beställt en öl, en whisky och en dr. Pepper! :)
 

ACervin

Medlem
Flög Air New Zealand, Brisbane-Auckland-Los Angeles ToR förra veckan. Air NZ har ett bra utbud av craft beer. Inga problem att gå direkt på bärsen istället för bubbel. Kan säga att rent allmänt så knusslar inte Air NZ med alkoholhaltiga drycker, bra viner och inte mycket till skvimpmån i glasen. Bifogar bild på öl med tilltyg som preflight drink.
 

ACervin

Medlem
Här kommer bilden

IMG_2260.jpg
 

Attachments

  • IMG_2260.jpg
    IMG_2260.jpg
    56,9 KB · Visningar: 151

rvarttinen

Medlem
Air France: de går runt med champagne (förstås) och juice - man får säkert något annat de har ombord bara man frågar.
Etihad och Emirates: de tar upp beställning på vilken pre-departure drink man vill ha och preppar den i galley. Efter avgång så kommer det mer och med varma nötter.

Passus: så länge maskinen är på marken i Malé, Maldiverna (MLE) så serveras ingen pre-departure drink med alkohol i. Detta i enlighet med landets strikta (!) lagstiftning (resorter har dispens).
 
Toppen