"Endast" Champagne som pre-departure drink?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Gus, 6 Oktober 2016.

1. Gus

Gus Medlem

Min vän och jag flög för några veckor sedan Mexico City-Frankfurt i Lufthansa F. Då vi inte är några stora Champagnedrickare så frågade vi om vi istället för Champagne före start kunde få en whisky och en öl. Jag älskar kombinationen att samtidigt sippa på en öl och en whisky, om du inte testat, prova! :). Kombinationen Warsteiner och Blue Label var bland det godaste jag någonsin druckit!

Jag har rest long haul i premiumkabiner en handfull gånger. Det vanligaste är väl att man blir erbjuden Champagne, vatten eller apelsinjuice som pre-departure drink. Hur pass vanligt är det att man kan beställa något annat än dessa standarddrycker före start, exempelvis en G&T, öl eller en whisky? Det borde vara större chans att lyckas i first än i business? Cabin crew har ju ganska mycket att stå i precis före start så jag antar att utfallet kan variera beroende på beläggningen i kabinen.

departure.jpeg

Last edited: 6 Oktober 2016
    Dreamliner, rvarttinen, Wendestam och 2 andra gillar detta.
  2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter i Lufthansa C just nu och där är det Sekt som gäller nuförtiden. Borde bett om en veteöl istället.

Gus gillar detta.
  3. pep

pep Medlem

Før jeg kendte til BC.se havde jeg ingen særlig stor interesse for champagne. Men man bliver jo grebet af prestigen og hysteriet omkring champagne her på dette forum. Efterhånden er det en parameter for luksus og kvalitet ombord. Også selv om cava, spumanti, crement og andre boble-vine faktisk kan smage bedre end...champagne...

4. BOTL

BOTL Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aldrig stött på vettig rom på ett flyg, kanske i F.

Anfield och Helge Haugen gillar detta.
  5. Helge Haugen

Helge Haugen Medlem

Land:
    Norge Norge
    På Singapore Airline longhaul har jeg flere ganger spurt etter alternativt drikke (øl/vin etc) og fått det uten noen problem. Både på business og first.

BOTL och Gus gillar detta.
  6. Tobias V B

Tobias V B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intra Europe antar jag den flighten är?

7. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På United inrikes USA i låtsas-First så brukar de skaka fram vad man nu önskar av det som är lastat ombord. Jag brukar alltid beställa en GT och varje gång jag får in den brukar jag ångra mig eftersom de alltid fyller upp glaset med is innan de häller i ginen. Det blir liksom inte så många droppar tonic som får plats på toppen...

Gus gillar detta.
  8. majer

majer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft samma upplevelse i UA Domestic F:
    CC: What do you want to drink, sir?
    Jag: What can I have?
    CC: What do you want, sir?

Per N, Ebg, apknug och 3 andra gillar detta.
  9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Med United får man välja fritt från det som finns ombord intra USA.
    Med SAS har jag frågat efter Mikkeller som Pre departure men blivit nekad.

011430121, Gus och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej. Longhaul med A380

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!