Senaste nytt

En vecka i Los Angeles, USA

Griffin

Medlem
Kul att du ska bo på The Standard, har själv bott där och ska snart bo där igen.

Vi valde att använda deras parkering främst för säkerhets skull. Fanns lite strö parkeringar runt omkring där men där skulle jag inte ställa en hyrbil. Kan ju vara ganska livat kvälls/nattetid just runt Sunset blvd.

Tyckte rent generellt att det var ganska dyrt med parkering runtom i L.A. Kanske för att det är så galet många som kör just bil..


Härligt och tack för snabbt svar! Hur är det att äta på hotellet? Tänker främst på första dagen när man har några restimmar i benen och inte orkar med för stora utsvävningar .
 

MrDollar

Medlem
Jag tror aldrig vi käkade på hotellet.
Däremot käkade vi helt ok taco´s på Cabo Cantina som ligger precis över gatan. Sen har du även helt ok hamburgare på Carneys som också ligger nästan mitt emot.

Vill du käka god frukost kan jag rekommendera Mel´s Drive-In som ligger ca 5 min promenad från hotellet.

Härligt och tack för snabbt svar! Hur är det att äta på hotellet? Tänker främst på första dagen när man har några restimmar i benen och inte orkar med för stora utsvävningar .
 
Vad gäller parkering i USA så verkar appar vara the way to go nu för tiden. När jag var i Florida förra hösten installerade jag 4 olika appar och hade aldrig problem att enkelt hitta de billigaste parkeringsplatserna. Bara googla på t ex Los Angeles parking app.
 
Jag har inte varit i LA men dom borde ha parkeringsgarage? I Miami (Miami beach, midbeach) hittade jag via app större garage för 8usd/dygn istället för att stå på gatan för 40usd.
 

Mimer

Medlem
Finns små parkeringsplatser avskiljt från "huvudgatan" på några ställen längst med Sunset blvd.

Det har i alla fall funnits en parkering på 8775 Sunset Blvd. Men... då den ligger nära Whiskey a go go, Viper Room med flera vattenhål/klubbar så blir den snabbt full. I synnerhet kvällstid.

Min erfarenhet av Hollywood/Sunset Blvd är att parkering inte brukar vara ett bekymmer, dock så är många av dem pigga på kontanter före kort.
 

Mimer

Medlem
Jag har inte varit i LA men dom borde ha parkeringsgarage? I Miami (Miami beach, midbeach) hittade jag via app större garage för 8usd/dygn istället för att stå på gatan för 40usd.

Det är min erfarenhet också. Parkeringsgarage eller tomter där man kan parkera brukar vara lätt att hitta.

Gatuparkering... Läs skyltarna noga, många platser kan ha så kort tid som 30 minuter tillåten parkering och det finns p-vakter överallt.
 
Toppen