Senaste nytt

En vecka i Asien - Lufthansa, Thai och ANA First Class review

Friskytten

Medlem
Kul! Har gjort en liknande resa, fast inledde med LH710 till NRT innan TG till BKK.

LH First är riktigt bra, om du provar igen så måste jag rekommendera att välja en avgång med 747-400, konfigurationen där 8 st första klassare har övervåningen för sig själva och där man har en separat säng på drygt 2 meter.
 
Kul! Har gjort en liknande resa, fast inledde med LH710 till NRT innan TG till BKK.

LH First är riktigt bra, om du provar igen så måste jag rekommendera att välja en avgång med 747-400, konfigurationen där 8 st första klassare har övervåningen för sig själva och där man har en separat säng på drygt 2 meter.

Finns tyvärr inte många kvar av dessa och dom slutar ju existera till sommaren. Dom få som avgår är oftast till destinationer i USA. Jag fick ju en känsla i alla fall av stol och säng då jag hade två säten för mig själv.
 

ohkw

Medlem
Min tur med BA first havde ikke slet ikke samme aura af first som den du beskriver. Der var egentlig "bare" et Businessclass produkt af de bedre.
 

Dr. Miles

Expert
Tack Simon för en mycket trevlig reserapport.

Vi gör push back och jag får mig en ovanlig syn när hela groundcrew ställer sig på rad bredvid tuggern och bugar och sedan vinkar av planet medans vi rullar iväg. Som man säger, bara i Japan?
Det händer faktiskt även i Taiwan. Jag såg detta på Taipei flygplats när jag flög ut därifrån med EVA Air.
LH First är riktigt bra, om du provar igen så måste jag rekommendera att välja en avgång med 747-400, konfigurationen där 8 st första klassare har övervåningen för sig själva och där man har en separat säng på drygt 2 meter.
Jag skrev om detta i en annn tråd och jag tycker att man får i princip samma sak när man får ett ledig säte bredvid sig.
 

Alf

Medlem
Härlig och inspirerande rapport. Nu börjar jag bli sugen på att pröva F hos LH. Har bojkottat LH i över 10 år dörför jahg inte gillat deras överlägsna attityd i bussiness men det kanske är dags att ge dom en ny chans. Har fått ge avkall på så mycket principer under livets gång så det skall väl gå bra med en till.
 
Toppen