Senaste nytt

En vecka i Asien (del3) - ANA First Class review

kaktusen

Medlem
Hittade precis denna gamla rapport och vill tacka för dina tre fantastiska rapporter. Välskrivet och mycket inspirerande. Jag tror jag ska kopiera din bokning i April eller Maj denna vår. Vad gör man i Bangkok i typ fyra dagar? Inte intresserad av att hänga på nattklubb och hela den biten.
 
Hittade precis denna gamla rapport och vill tacka för dina tre fantastiska rapporter. Välskrivet och mycket inspirerande. Jag tror jag ska kopiera din bokning i April eller Maj denna vår. Vad gör man i Bangkok i typ fyra dagar? Inte intresserad av att hänga på nattklubb och hela den biten.
Ursäkta sent svar... Tack för dom varma orden, Bangkok i 4 dagar är väl rätt lätt att spendera tid. Jag tog de mest lugnt och badade i hotellets pool, shoppade eller bara tog en långpromenad. Mycket mer än så behöver man inte göra, dock rekommenderar jag dig att besöka lite turistattraktioner om de är din första gång i Bangkok.

Återkom sen med vad du bokad för skoj :)
 

ACervin

Medlem
Kanonrapport. ANA first verkar helt fantastiskt. Håller på att samla Krisflyerpoäng, hoppas att man kan få till det.
 

kaktusen

Medlem
Ursäkta sent svar... Tack för dom varma orden, Bangkok i 4 dagar är väl rätt lätt att spendera tid. Jag tog de mest lugnt och badade i hotellets pool, shoppade eller bara tog en långpromenad. Mycket mer än så behöver man inte göra, dock rekommenderar jag dig att besöka lite turistattraktioner om de är din första gång i Bangkok.

Återkom sen med vad du bokad för skoj :)
Jag kopierar i stort sett din fantastiska resa. Jag har planerat Arlanda-Frankfurt-Tokyo (HND)-Bangkok-Kuala Lumpur. Att åka från Tokyo via Narita och Singapore fungerar också. Ska försöka stanna 12-24 timmar på varje ställe, några dagar i Kuala Lumpur, och blir borta ca en vecka. Har inte bokat ännu men kan åka i mitten eller slutet av April eller någon gång i maj. Jag har flexibla datum och det verkar finnas bra med plats i F med Lufthansa från Frankfurt. Ser frakt emot att njuta av FCT i Frankfurt samt flyga i F hela vägen tum sista benet som blir C.

Någon föreslog att jag skulle testa Krabi istället för Kuala Lumpur. Lite tveksam eftersom jag inte gillar Thailand. På vägen tillbaka hoppas jag kunna åka F med ANA med det är tveksamt eftersom de verkar ha mindre platser. Efter sommaren gör jag samma resa med kidsen (9 och 12) som älskar att resa. Då blir det nog resa via Munchen eftersom de har mer platser. Har tre Amex 2-4-1 och en massa poäng som ska utnyttjas:)

Åter igen stort tack för bra bilder och inspiration.
 

CJR

Medlem
Fantastisk läsning alla dessa tre avsnitt! Stillar abstinensen och ökar inspirationen samtidigt. Fråga angående fönsterplatsen på ANA. Sviten ser ut att ha en "onödig?" innervägg som kanske blockerar en del av utsikten. Eller hur upplevde du det? Själv vill jag alltid ha fönsterplats för att kunna glutta ut så mkt som möjligt.
 
Fantastisk läsning alla dessa tre avsnitt! Stillar abstinensen och ökar inspirationen samtidigt. Fråga angående fönsterplatsen på ANA. Sviten ser ut att ha en "onödig?" innervägg som kanske blockerar en del av utsikten. Eller hur upplevde du det? Själv vill jag alltid ha fönsterplats för att kunna glutta ut så mkt som möjligt.
Det stämmer, väggen finns där vilket gör de väldig svårt att se ut tyvärr.
 

bossefin

Medlem
Hade missat de två första delarna men har nu haft en riktigt skön ledig eftermiddag och läst alla 3 delarna. Tack för intressant läsning! Min egen erfarenhet av F är begränsad till 2 ben med Swiss och 1 med ANA. Har svårt tänka mig att någon kan klå ANA men är villig att prova på fler F för att bevisa motsatsen och FCT måste jag bara komma till. Precis som du skriver var anas stol i sovläge helt fantastisk. Måste också slå ett slag för ANA Business 787. Kan dock bero på att kabinen var rätt tom. "Påtvingad" sake provning och fantastisk service.
 
  • Gilla
Reactions: CJR
Toppen