Senaste nytt

En vända till Hong Kong med mat i fokus (varning för bilder)

Florre

Medlem
Jag vet inte vad du ätit på förut, eller vad du har för preferenser, men jag hade skippat den dyra fine dining-scenen och ätit på de billigare, mer genuina ställena, och sen gått vidare och fortsatt kvällen någon annanstans.
Min bästa matupplevelse i Asien har varit på Gaggan i Bangkok, trots avsaknad av stjärnor :)

Hade ni bokat era restauranger eller är det mer drop in?
 

ante888

Medlem
Hade ni bokat era restauranger eller är det mer drop in?

Bo Innovation och Qi bokade jag, men resten är drop in. Det kan vara rätt långa köer, så det gäller att komma lite utanför de vanliga lunch- och middagstiderna.

Stort!!! Bland oss 0.8% bleka spöken till Hong Kong bor så benämns Indiska restaurangen på 3e våningen i CK mansions som 'the unmentionable'.

Det stället kanske man skulle bockat av :D
 

Patrik

Medlem
”Te” som de rengör ätpinnar o.s.v. i, man brukar få en tekanna med hett vatten och den är mycket riktigt till för att göra rent allt man tänker äta med..., mycket hygieniskt, vore nog bra att införa här också, när man ser hur dåligt diskat det är emellanåt...
 

maba

Medlem
Tack för en trevlig rapport med härliga bilder @ante888 sånt blir man glad av. Efter att ha läst den så gjorde vi ett lunchbesök på Yat Lok i söndags. När vi kom dit så var det en liten kö på åtta unga personer framför oss men vi blev insläppta före samtliga vilket inte riktigt uppskattades på alla håll. Inne var det trångt och mysigt och våra bordsgrannar blev ett trevligt sällskap på fyra personer från Manilla Filippinerna. Vi beställde en kvarts gås, ris och bok choy med ostrinsås samt varsin läsk. Gåsen och grönsakerna var riktigt bra medan riset nog var det mest sönderkokta vi någonsin ätit under våra resor i Asien. Sammanfattningsvis så var det en väldigt trevlig upplevelse ändå och anledningen till att vi blev plockade före i kön tror vi berodde på att det var väldigt många unga där och lunchade och det de åt var enklare ris eller nudelrätter.
0436F041-1095-4B59-AEEF-230689402A23.jpeg
 
Toppen