Senaste nytt

En utopisk Priority dröm

D

Deleted member 4971

Guest
Den där tar inte hänsyn till exempelvis boarding från både främre och bakre.
 

Voyageur

Medlem
Går att vrida på allt, var drar man gränsen? Betalar sina resor själv = ? Köper status i forumet = ? Arbetsgivaren betalar = ?
iofs inte viktigt, men jag tycker man borde ta bort forumuleringen helt eftersom man inte följer det, rent tekniskt borde man väl kunna dra det vidare.

Blir väl svårt att dra bort det eftersom det är likväl en Star alliance förmån. Bättre att faktiskt få det att fungera och erbjuda förmånen som i praktiken är kostnadsfri för SAS och hålla statuspaxen nöjda.
 

nilsson

Medlem
Jag tror de använder sig av detta när de ska göra allt i sin makt för att få en snabb turn-around, då det bör vara det klart snabbaste sättet att boarda ett flygplan. Inga Plus/status pax som likt ett propp står längst fram i kabinen och viker kavajer och stuvar väskor...

Istället springer de upp och ned i kabinen för att stuva bagage, alternativt flyttar runt andra passagerares bagage (favoritexempel, ställ ut ekonomipassagerares bagage i gången).

Jag vet inte vad jag skulle göra om jag som plus/business-pax fick en gate check på väskan för att ekonomi fyllt hyllorna.
 

Nemo

Medlem
Jag tror de använder sig av detta när de ska göra allt i sin makt för att få en snabb turn-around, då det bör vara det klart snabbaste sättet att boarda ett flygplan. Inga Plus/status pax som likt ett propp står längst fram i kabinen och viker kavajer och stuvar väskor...
Om du spelar Tetris, eller packar sillar, är det det snabbaste sättet. Men människor är dynamiska, kan röra sig själva och alla samtidigt. Finns flera snabbare sätt än packa-sill-metoden, se @Canadien mfl inlägg. Tillvägagångssättet av gate-agent säger rätt mycket om hur hen ser på passagerare.
 
Toppen