Senaste nytt

En utopisk Priority dröm

ulagun

Medlem
Det har varit uppe förut tror jag, men priority boarding ingår väl formellt sett inte i plus, och är alltså inte något som de tar betalt för och sedan inte levererar?

Stämmer däremot för Gold/Diamond.
"Prioriterad bagagehantering och ombordstigning
tick.png
"
tick.png

Saknas dock definition på ordet "prioriterad" . Kan det månne betyda förmånen utav att gå på sist av alla som i detta fall ;-)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
D

Deleted member 4971

Guest
Och det kan man möjligen argumentera för att det iaf inte är direkt betalat för.

Det gör förstås inte saken bättre, men från ett rent formellt perspektiv..

Går att vrida på allt, var drar man gränsen? Betalar sina resor själv = ? Köper status i forumet = ? Arbetsgivaren betalar = ?
iofs inte viktigt, men jag tycker man borde ta bort forumuleringen helt eftersom man inte följer det, rent tekniskt borde man väl kunna dra det vidare.
 

HCas

Medlem
Guld och uppåt ska naturligtvis ha prioritet om det är det man lovar. Ändå tycker jag detta är ett gott tecken; det visar att SAS kan boarda ett flygplan i bestämd ordning om de vill. Bara att hoppas att det sprider sig genom organisationen.
 

Charlie D

Medlem
Jag tror de använder sig av detta när de ska göra allt i sin makt för att få en snabb turn-around, då det bör vara det klart snabbaste sättet att boarda ett flygplan. Inga Plus/status pax som likt ett propp står längst fram i kabinen och viker kavajer och stuvar väskor...
 

jlo

Medlem
Tekniskt sett så står det inte att status = hög eller högsta prio vid ombordstigning. Så om andra har en högre prio så får man boarda sist ändå.

Borde dock förtydligas, hade det inte varit för bagageutrymmet hade jag gärna gått ombord sist.

Jag hade också uppskattat om status = gå av planet först, oavsett kabinklass. Innan fasten-seatbelts skylten släcks så får status plocka ner sitt handbagage och ställa sig bakom C/plus om man reser i Go.
 
Toppen