En titt i Qatar Airways Boeing 787 Dreamliner

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Jacob, 2 Mars 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

Qatar Airways Boeing 787 Dreamliner Business Class

I november 2012 blev Qatar Airways världens sjunde flygbolag att sätta Boeing 787 Dreamliner i trafik, med en helt ny stol i business class. Sedan hösten 2013 flyger Qatar Airways med Dreamlinern från Doha till Stockholm, Köpenhamn och Oslo. Under ett stopp i Skandinavien fick vi möjlighet att ta en ordentlig titt i kabinen. Boeing…

View the full post

LarsCph och Gus gillar detta.
  2. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man får faktiskt pyjamas även på dagflygningarna från tex ARN, men många väljer att inte ta dom :) Och man får alltid en necessär, olika beroende på om man är man eller kvinna. Och två olika sorters champange att välja på även i C. Mycket bra!

HerrFlyiboy och Gus gillar detta.
  3. Gus

Gus Medlem

Härligt, jag ser fram emot att resa med detta planet jättemycket! Jag ska resa Doha-Köpenhamn i april i business. Det är en dagflygning, tror du jag kan få pyjamas även då? Jag älskar min Lufthansapyjamas, den är i princip det enda plagg jag har på mig hemma. Det vore kul med en ny pyjamas att bytas av med.

Någon som har tips på vilka säten min fru och jag bör välja? Tror ni det är trevligt att sitta på de två separata sätena längst bak? Eller kan man bli bortglömd i serveringen då?

Sofia gillar detta.
  4. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror absolut att du får både pyjamas och necessär på din flygning, det har aldrig slagit fel på mina flygningar med Qatar Airways.
    Jag skulle personligen inte välja de två separata sätena, de är lite märkligt placerade enligt min uppfattning och folk stirrar alltid på dom när dom går på toa. Välj två mittsäten, de är vända mot varandra och bra om man reser tillsamman. Rad 2 eller 3 är nog bäst, om man nu inte gillar bulkhead förstås :)

Jag skrotar ofta runt i mina businesspj's hemma, har lite olika tjocklekar som passar olika bra beroende på årstid ;)

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!