Senaste nytt

En spektakulär helg i Asien, Air France första klass, Four Seasons, Aman m.m - En bildberättelse.

flum

Medlem
Hej forumvänner,

Nu var det länge sedan jag publicerade en bildreserapport. Nu är det dags igen och jag vet att några av er ha väntat på denna rapport. Jag och @Agö har länge varit sugna på att prova Air France första klass, specifikt deras nya förstaklasskabin som finns på utvalda B777-300ER. Upplägget blev följande

Air France F, ARN/CPH-CDG-HKG
Four Seasons, svit, Hong Kong
Middag på Amber(**), Hong Kong
Hong Kong Airlines, HKG-NRT
Aman, svit, Tokyo
Middag (Wagyu omakase) på Nakahara
Air France F, NRT-CDG-ARN/CPH

Roligt var att vi lyckades möta upp med @rob74 i Hong Kong. Jag ska inte bli långrandig då detta är en bildberättelse från denna fantastiska helg. Jag vill dock lämna lite kommentarer gällande Air France F:

Air France nya förstaklass:
Jag har, även om det nu är drygt en vecka sedan vi kom hem, svårt att sätta detta i perspektiv. Denna upplevelse var rakt igenom helt makalös. Jag har flugit många trevliga F-kabiner i mina dagar (LH, LX, SQ, OZ bl.a) men detta var någonting helt annat. Sanslöst mycket bättre än något jag tidigare provat. Klass och stil rakt igenom. Sovkomforten och maten ombord är långt bättre än något jag tidigare upplevt i luften. Loungen var hänförande med fantastisk mat och dryck. Det enda negativa jag kan komma på var att toaletterna var små ombord, det var lite varmt i kabinen samt att mattan i loungen skulle behövas bytas ut.

som sagt, ska inte bli långrandig, enjoy!
lounge-1.jpg

lounge-2.jpg

lounge-3.jpg

lounge-4.jpg

lounge-5.jpg

lounge-6.jpg

lounge-7.jpg

lounge-8.jpg

lounge-9.jpg

lounge-10.jpg

lounge-11.jpg

lounge-12.jpg

lounge-13.jpg

lounge-14.jpg

lounge-15.jpg

lounge-16.jpg

lounge-17.jpg

lounge-18.jpg

lounge-19.jpg

lounge-20.jpg

lounge-21.jpg

lounge-22.jpg

lounge-23.jpg

lounge-24.jpg

lounge-25.jpg

aff-1.jpg
aff-2.jpg
aff-3.jpg
aff-4.jpg
aff-5.jpg
aff-6.jpg
aff-7.jpg
aff-8.jpg
aff-9.jpg
aff-10.jpg
aff-11.jpg
aff-12.jpg
aff-13.jpg
aff-14.jpg
aff-15.jpg

FS-1.jpg

FS-2.jpg

FS-3.jpg

FS-4.jpg

FS-5.jpg

FS-6.jpg

FS-7.jpg


amber-100.jpg

amber-1.jpg

amber-2.jpg

amber-3.jpg

amber-4.jpg

amber-5.jpg

amber-6.jpg

amber-7.jpg

amber-8.jpg

amber-9.jpg

amber-10.jpg

amber-11.jpg

aman-1.jpg

aman-2.jpg

aman-3.jpg

aman-4.jpg

aman-5.jpg

aman-6.jpg

aman-7.jpg

aman-8.jpg

aman-9.jpg

aman-10.jpg

aman-11.jpg

aman-12.jpg

nakahara-1.jpg

nakahara-2.jpg

nakahara-3.jpg

nakahara-4.jpg

nakahara-5.jpg

nakahara-6.jpg
 

Arv

Medlem
Ser ut som en riktigt fin upplevelse och enstående bilder! Får man fråga vilken kamera som använts? :)
 
Först får man säga vilka trevlig resa det ser ut att ha varit, fantastiskt sätt att spendera tid med en vän.

Sedan vore det kul att höra varför ni tyckte om Air France jämfört med andra, själv tycker jag sedan 5 år tillbaka att Air France (Premier) är outstanding ( bara fransmän kan leverera klassik lyx på deras special sätt )
 

Agö

Medlem
Sedan vore det kul att höra varför ni tyckte om Air France jämfört med andra, själv tycker jag sedan 5 år tillbaka att Air France (Premier) är outstanding ( bara fransmän kan leverera klassik lyx på deras special sätt )
Jag ser det som ett helhetstänk som bidrar till snudd på perfektion. Din egna förmåga att tänka (eller behöva tänka) slutar när dörrarna stängs på avreseflygplatsen (i mitt fall på Kastrup). Ingredienserna i detta är:
  • Bil till/från planet till/från Salon La Première (splitter ny Jaguar), egen värdinna
  • En lounge av sällan skådad art med suverän, servil service och mat och dryck på mycket hög nivå (det enda vi saknade var en cigarrlounge)
  • En bedårande kabin helt i min smak, privat men öppen på samma gång. Ingen plast, inga instängda sviter, inget bling-bling, inte alltför öppet som Lufthansa. Vi hade tre fjärdedelar och kunde avskärma bäst vi ville med de snygga, ljuddämpande draperierna
  • Mat ombord av god kvalitet (vilket är ett bra omdöme), vissa rätter var till och med utsökta
  • Perfekt servicenivå och bemötande, inte påträngande, inte avståndstagande. Den där känslan finner man oftast bara på bättre krogar.
  • Exklusiviteten. Fyra personer i kabinen gör sitt till. Absolut tyst, jag har aldrig varit så utvilad och harmonisk efter en tolvtimmarsnattflight.
 
Toppen