En snabb weekend till Dubai med Qatar Airways (Varning! innehåller bilder)

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Dreamliner787, 20 Maj 2015.

1. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Torsdag den 14 maj

Hade nog en av de segaste incheckningarna jag varit med om, hamnade mitt i en enorm grupp av kineser, men kom igenom och väntade på mig var ett väldigt lugnt och skönt Kastrup. Kom snabbt ombord och till min stora och glada förvåning, ett väldigt tomt plan, fick en hel rad för mig själv. Lyckan var enorm :)

Efter ca en timme serverades maten, och förvånansvärt riktiga bestick, en väldigt god mat, trots economy ;)

IMG_1643.JPG

Annars en rätt vanlig och händelsefattig flight, lugnt och skönt. Fick väldigt bra bilder på soluppgången innan landning i Doha. En bussgate och sedan en rätt lång busstur in till terminalen, men såg Qatars nya Airbus A350, så jävla snygg.

IMG_1670.JPG IMG_1715.JPG

En kort transfer och sedan till nästa flight till Dubai. Också en väldigt tom flight, och snabb gick på 45 min. Landade i soliga och varma Dubai och direkt till hotellet och poolen.

IMG_1723.JPG IMG_1724.JPG IMG_1735.JPG
    IMG_1737.JPG IMG_1742.JPG IMG_1746.JPG IMG_1748.JPG

Lördag/ Söndag 16/17 maj

En och halv dag senare var det dax att åka hem igen. Först en kort och händelsefattig fast med god mat till Dubai med en av Qatars alla Dreamliner och sedan var det att försöka leta upp vilorummet för at få några timmars sömn. Kanske inte den bästa sömnen med hade väldigt bra utsikt över plattan.

IMG_1760.JPG IMG_1762.JPG

Dohas nya flygplats är en väldig stor skillnad mot deras gamla men jag är inte så imponerad. Dåligt shoppingutbud och lite förvirrande terminal.

IMG_1759.JPG

Då var det dax att åka hem. Tyvärr nästan helt full flight men hade en bra gångplats. Mat ca en halvtimme in med val mellan lamm, kyckling och vegetariskt, valet fick på lammet, väldigt gott, som alltid på Qatar men tyckte det var konstigt att brödet var kallt.
    IMG_1773.JPG

En underbar eftermiddagsflight genom europa, sista timmen kom de och delade ut chipspåsar och godis. En ganska skakig och turbulent landing på Kastrup och fick ett väldigt varmt välkomnade, not... Ösregn och 7 grader :(

Sofia, David, Gus och 5 andra gillar detta.
  2. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt stolt över bilden jag tog innan landningen i Doha :)

11101611_1036883533007888_3330959967986077265_n.jpg

Sofia, henrik l, RonnieK och 9 andra gillar detta.
  3. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Dreamliner787
    Tack för en trevlig rapport!
    Bodde du på Al Murooj Rotana?
    Tycker jag känner igen poolområdet.
    Det är fortfarande varmt och gott här, inget regn så långt ögat når :)

Dreamliner787 gillar detta.
  4. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Intressanta" val av vatten i economy. Både Aqua D'or och Rayyan är utpräglade budgetbrands inom vatten, även om jag förstår kopplingen Aqua D'or & CPH samt Rayyan & DOH men det finns bättre alternativ om man vill hålla cateringen lokal.

Nu ska jag inte uppta er tid med vatten, ledsen för sidospåret :)

5. Trevlig rapport.

Den där massiva björnen är så extremt obehaglig och osmaklig.

stoffe87, Gus och Dreamliner787 gillar detta.
  6. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det gjorde jag :)

7. stoffe87

stoffe87 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra rapport!
    Jag är nyss hemkommen från Singapore. Flög dreamlinern mellan Stockholm-Doha och A350 mellan Doha-Singapore. Flög ekonomi. Gillade båda planen och Qatar Airways. Önskar jag hade fått se lite mer av flygplatsen i Doha men hade för lite tid, 1 h 20 m . Det är för lite eftersom att jag lär boarda först och kliva av sist :)

Sofia, segra, Magnus_K och 1 annan gillar detta.
  8. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack så mycket. Ja, A350 vill man ju prova.
    Flygplatsen va inte mycket att hänga i granen tyckte jag.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!