Senaste nytt

En smygtitt in i nya SAS-loungen på Göteborg Landvetter

Flood

Medlem
Idag är det mer än smygtitt, nu kör vi. Den äldre delen är nu till största delen bakom väggar och i den nybyggda delen är det möblerat och fullt med morgontrötta, virriga resenärer. :)
 

Jacob

Medlem
Så då är ju frågan om Menzies har några planer på att bygga ut även de...
Inte vad jag känner till. Det finns väl ingen yta att bygga ut på heller i nuläget, om man inte river toaletterna.
Idag är det mer än smygtitt, nu kör vi. Den äldre delen är nu till största delen bakom väggar och i den nybyggda delen är det möblerat och fullt med morgontrötta, virriga resenärer. :)
Så den nya delen är öppen då alltså? Det gick snabbt. :) Vad jag förstod ska allt vara klart i juni någon gång. Några nyheter så här långt? Är toaletterna igång?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Så den nya delen är öppen då alltså? Det gick snabbt. :) Vad jag förstod ska allt vara klart i juni någon gång. Några nyheter så här långt? Är toaletterna igång?

Nej det är bara en liten yta som är öppen, hela gamla delen är däremot stängd. Inga toaletter ännu! Ska slänga upp lite bilder.
 
D

Deleted member 4971

Guest
IMG_0555.jpg
IMG_0556.jpg
IMG_0558.jpg
 

Jacob

Medlem
Nej det är bara en liten yta som är öppen, hela gamla delen är däremot stängd. Inga toaletter ännu! Ska slänga upp lite bilder.
Det skulle bl.a. komma ett lekrum också, men har inte sett någon ritning på loungen och vad som kommer vara i den nya resp gamla delen.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Det skulle bl.a. komma ett lekrum också, men har inte sett någon ritning på loungen och vad som kommer vara i den nya resp gamla delen.

Ja det blir kul att se hur det blir. Lekrummet kanske blir i ytan som används just nu?
 

Flood

Medlem
Så den nya delen är öppen då alltså? Det gick snabbt. :) Vad jag förstod ska allt vara klart i juni någon gång. Några nyheter så här långt? Är toaletterna igång?

Där stod en roll-up som angav juni, så det är nog riktigt.

Den gamla matdisken var bortriven, men dryckesdisken var orörd. Annars har nog @SAS404 svarat på det mesta.
 

AABack2ARN

Medlem
Nej det är bara en liten yta som är öppen, hela gamla delen är däremot stängd. Inga toaletter ännu! Ska slänga upp lite bilder.

Med betoning på liten. Det kommer nog bli ganska trångt i denna lounge under de kommande veckorna. Men säkert riktigt bra när det blir klart. Vi var inte många i loungen idag, men det kändes nästan fullsatt.

Kul att det händer så mycket på Landvetter :)
 

Jacob

Medlem
Där stod en roll-up som angav juni, så det är nog riktigt.
Juni är vad som sagts preliminärt, dock har varken SAS eller Swedavia bekräftat något datum. Vi får hoppas det håller. Malmö Aviations nya lounge skulle öppnat i slutet av mars enligt första infon men invigdes i mitten av maj. Det har nog gått nästan lite för fort på Landvetter senaste året med så många olika projekt och ytterligare en miljon passagerare som helt plötsligt kom från Säve.
 
Toppen