Senaste nytt

En "Smart" väska från tillverkaren Phorce

bL0m

Medlem
Hej,

Vad säger du om en väska som laddar telefonen, pekplattan och även datorn*?

Väskan Phorce innehåller nämligen ett batteri på 54 wattimmar med totalt tre usb-portar. Du kan helt enkelt använda batteriet för att ladda dina Iphone 5 åtta gånger eller dryga ut batteritiden i en Macbook Pro med cirka 5 timmar.

Phorce innehåller även en bluetooth-teknik som via en app till smartphonen berättar för dig när batteriet i väskan måste laddas och påminner dig om den upptäcker att du glömt din väska när du reser dig för att gå.

Väskan är vattentålig och den kan även förvandlas till tre olika former, se bild nedan:

4077509802.jpg

839576036.jpg

Phorce är ännu ingen färdig produkt utan finns i prototypform, men projektet ligger ute på Kickstarter och har en dryg månad på sig att nå målet på 150 000 dollar. Är du intresserad kostar en vanlig Phorce for USB 199 dollar (1 352 kr) och en *Phorce for Mac 279 dollar (1 895 kr). Du får dock vänta till maj 2013 innan väskorna dyker upp.

Källa:
Nu blir vskan smart - hr r Phorce - M3
 

Palazzi

Medlem
Jag gillar den faktiskt! Utseendet är tvivelaktig, men jag har ALLTID tomt batteri på min Macbook Air...

Kaféer etc brukar också vara riktigt dåliga på att tillhandaha elluttag.

Med en lite trevligare design hade det varit ett givet köp! :)
 
http://www.kickstarter.com/projects/phorce/phorce-the-worlds-first-smart-bag:

How does Phorce power MacBooks?
Phorce connects to your MacBook via an Apple Magsafe Airline adapter (included). This was originally designed by Apple to power MacBooks in-flight, but with Phorce it can power your MacBook anywhere. Phorce doesn’t charge but powers Macbooks. There are several reasons Phorce powers instead of charges MacBooks: 1) Apple’s Magsafe Airline adapter does not support charging (this is a restriction of Apple's adapter). 2) Charging is inefficient and results in losses due to DC/AC inversion and AC/DC conversion, so powering gives you more hours of use. 3) Powering instead of charging prevents Phorce from quickly pouring all its power into your MacBook. This way Phorce can power your Macbook for hours, and you’ll still have enough juice left to charge your other mobile devices.

Hrmpf.
 

Palazzi

Medlem
Varför måste alla dessa väskor se ut som om de inhandlats på Jula? Någon tillverkare som hört talas om läder eller Canvas? Alla dessa styggelser i plast...

Tyvärr har min nuvarande väska/portfölj nu slitits ut (efter ca 6år) och är ganska desperat efter en ny... Får nog bli en vanlig väska i kombination med battery-pack. Tror vi har en tråd om det på forumet :)
 

agehall

Medlem
En fd-kollega kände några snubbar som pysslade med en startup med solcellsladdare för mobiler. Man satte en liten solcell, ungefär lika stor som en vanlig EB-tag, på väskan och så laddade den telefonen när man gick omkring i solen. Funkade riktigt bra faktiskt, framförallt nere i Afrika.
 
Toppen