Senaste nytt

En resa två EuroBonusnummer

Conrad

Medlem
Ja det där med redovisning slängde man iväg i ett mail från reseansvarig. En kollega blev ombedd samma sak för nått år sen men det blev aldrig klart hur det i praktiken skulle lösas så det blev inget där. Blir väl lika i mitt fall.

Bra tråd det där "Hjälp - mitt företag..."

Nu ligger det ett (1) EBG nummer på hemresan USA2-USA1-ARN-XXX (UA-SK-SK) på mitt bokningsnummer. Läxan gjord!

BTW - OptionTown till "Extra" OK på USA1-ARN så lite plåster på såret. Kan man hoppas på EBG upgradering av SAS "on-the.house" kanske?.

Eller bränna 25k av tjänsteintjänade EB på min nuvarande tjänsteresa? ;-)
 

Conrad

Medlem
Och när man ändå är varm i kläderna:

Min 5h 25 min flight på UA USA2-USA1 öppnar snart för incheckning och kanske man ska nappa på en $90 + tax för uppgradera till First?

Det gäller hänga på låset vid T-24. Just nu 7 lediga säten.
 

Stefan62

Medlem
Har vi inte haft en liknande diskusssion i en tråd för något år sedan...

Jag hade samma situation på mitt företag, men efter lite allmänna diskussioner insåg man att det skulle bli ohållbart om poäng från mina privata respektive tjänsterelaterade resor skulle hållas isär. Min arbetsgivare "bestämde" att Eurobonus-medlemskap är en privatsak i och med att man bara får ha ett konto.
 

fcx

Medlem
Lite OT, men policyn hos min förra arbetsgivare var att poäng enbart fick användas för uppgraderingar.
Följdes policyn? Knappast, men det såg bra ut på pappret.
 

Totopez

Medlem
Min arbetsgivare har policyn att man "gemensamt ska komma överens om bästa sättet att använda poängen".
Jag skrämde en kollega som hade samlat poäng till en japanresa med att företaget ville ta in alla poäng vi tjänat in på tjänsteresor och lägga på inrikesresor för säljarna. Hon blev inte det minsta glad.
 

Conrad

Medlem
Och när man ändå är varm i kläderna:

Min 5h 25 min flight på UA USA2-USA1 öppnar snart för incheckning och kanske man ska nappa på en $90 + tax för uppgradera till First?

Det gäller hänga på låset vid T-24. Just nu 7 lediga säten.

Ja ha, T-24, och vad får man upp: >$800 för uppgradera till UA First USA2-USA1. Jo tjena, nej tack.

Men $95 för Economy Plus blev det i alla fall och precis bakom First. Det gjorde jag på hitresan och det var mycket uppskattat.

Och så var det där med mitt andra långa diplomatiska mail till SAS Gold om att re-open my case. Jag ber dem verkligen för det handlar om att nå totalt 50,000 kvalificerande EP (fram till i maj i mitt fall) eller inte och vi pratar ju om ca 15,000 sådana EP som jag missat här. ....ja ja jag ska inte älta detta mer men jag vill i alla fall att SAS tittar en gång till på mitt fall.
 

Conrad

Medlem
Ja ha då fick man svar:

"Det finns tyvärr inte något vi kan göra i detta fall, vi kan inte bryta mot våra grundregler gällande EuroBonus"

Således Case closed!
 

agehall

Medlem
Ja, tyvärr var inget annat att vänta. Det är bara att se det som en lärdom till framtiden och göra rätt nästa gång. Tyvärr. :(
 

Conrad

Medlem
Ja, tyvärr var inget annat att vänta. Det är bara att se det som en lärdom till framtiden och göra rätt nästa gång. Tyvärr. :(

Jag skrev under söndagen till customer care i två andra ärenden med positiva omdömen samt förslag på förbättringar kring incheckningen. Man tackade och skulle vända sig till EB i ärendet igen. Dock inget svar från Gold än MEN...

STOPPA PRESSARNA!! I dag justerades 1) mina 8 000:ish poang Extra poäng bort följt av 2) att åter sättas in som statusgrundande Basic Points! Och det var ju överraskande. Borde kanske haft ytterligare 25% som Guld men de var ju intjänade i Z som "EBB" så ok då.

Som plan till sommaren ser ut nu fixar jag Guld!

MYCKET BRA JOBBAT SAS !
 
Toppen