Senaste nytt

En resa med Direktflyg/Avies

Kastrup

Medlem
Jag har flög en sådan där Jetstream 32 ARN-BLE en iskall februarimorgon över ett snöklätt och solbelyst Sverige för några år sedan. Fantastiskt vacker flygning i Skyways regi om jag inte minns fel, med Direktflyg som operatör. Att man får placera allt bagage längst bak är ju inget problem på en sträcka som tar max en halvtimme. Gillar små turboprops, då känner man att man är ute och flyger. Vill minnas att vi var 4 personer+crew ombord, så vi fick flytta om lite för balansens skull...
 

Fredrik

Medlem
Såg att man kunde flyga med Avies från Tallinn till Pajala och Torsby. Jag vill nog veta att det är bra flygväder innan jag ger mig ut på en sån utflykt.
 
Nu tycker jag att ni är kinkiga! Vi har blivit så vana att flyga med plan som gör att det faktiskt knappt märks att man flyger alls, att en kärra som manövreras manuellt, eller med mindre precision än en 737, anses som bullrig och instabil, på en resa som är mindre än en timme!
Hallå, vakna! Världen, och livet, är inte skakfritt. Önskar man det kan man köra själv på så korta sträckor, eller åka tåg. Eller prova att flyga i trejde världen, alla flyg går som bekant inte med SAS i Sverige ;)

Egentligen är det ju inga konstigheter alls. Jag har utan problem flugit med både fyrsitsig helikopter och en Cessna Skyhawk 172 (den sista med en privatperson). Jämfört med det, så är jag helt övertygad om att det här är säkrare. :)
 

vicce

Medlem
Kul med en rapport med en mindre maskin. Va längesen man flög med ett plan utan dörr till cockpit och med skylten "Crew Only".
 
Toppen