Senaste nytt

En resa i första klass

jumbooze

Medlem
Gott nytt år kära vänner.

Nu avslutar jag året med en ståndaktig resa i första klass som sig bör.
Jag kom i god tid för att njuta lite extra i loungen men döm om min förvåning och stora besvikelse så var loungen stängd.
Lång näsa, letade efter en tredjepartslounge men det fanns ingen att finna men väl gott om restauranger så det blev mat och dryck ändå.

När boarding väl inledes så var det dåligt med prioboarding, det var ett myller utan dess like.
Till slut så fann jag min plats, det är skönt att sitta så långt fram så slipper man så mycket trafik. Återigen så blev jag förvånad över att se min plats redan upptagen då jag hade fönsterplats, var ej sugen på att ge upp den så vederbörande fick flytta på sig.

Så nu sitter jag här och har fått välkomstdryck och tilltugg även om servicen var direkt undermålig, jag fick i princip servera mig själv.

Skål och gott nytt år!

9fa70891d72d5f45170cc65b169d233c.jpg
 

Jönsson

Medlem
Gott nytt år kära vänner.

Nu avslutar jag året med en ståndaktig resa i första klass som sig bör.
Jag kom i god tid för att njuta lite extra i loungen men döm om min förvåning och stora besvikelse så var loungen stängd.
Lång näsa, letade efter en tredjepartslounge men det fanns ingen att finna men väl gott om restauranger så det blev mat och dryck ändå.

När boarding väl inledes så var det dåligt med prioboarding, det var ett myller utan dess like.
Till slut så fann jag min plats, det är skönt att sitta så långt fram så slipper man så mycket trafik. Återigen så blev jag förvånad över att se min plats redan upptagen då jag hade fönsterplats, var ej sugen på att ge upp den så vederbörande fick flytta på sig.

Så nu sitter jag här och har fått välkomstdryck och tilltugg även om servicen var direkt undermålig, jag fick i princip servera mig själv.

Skål och gott nytt år!

9fa70891d72d5f45170cc65b169d233c.jpg
Morgonavgångarna har bättre service. ;)
 

anjak

Medlem
Jag måste ändå säga att jag saknar första klass på X2000. Efter att normalt ha gjort ca 50 sträckor i första klass per år så kuskas det numera runt i Europa med flyg utan att ha någon som helst möjlighet att välja bolag. Vilket gör att det blandas vilt mellan allianser och lågprisbolag alltså kan man glöms status.

Det är då man längtar tillbaka till ett singelsäte i X2000 med kaffe och papperstidning.

När det kommer till förseningar så är SJ inte på något sätt är sämre än att flyga.
 
Toppen