Senaste nytt

En ny försämring av SAS EuroBonus (fr o m 2015-JAN-01), vad är alternativet?

Homer

Medlem
Lufthansa brukar alltid "honor" intjäningarna som gällde vid bokningstillfället i samband med sina enhancements. Eller i varje fall för bokningar som gjordes innan ändringarna annonserades. Tycker att SAS borde göra samma sak.

Har jag för mig att läst någonstas när det var någon förändring för ett tag sedan.
 

fly4fun

Medlem
Ibland tycker jag att folk har selektiv öga/öra. Man pratar om ett avtal är ett avtal och det ska gälla, men sedan struntar man i andra avtalet vilket han/hon har godkänt själv...

"Jag har rättigheter men inga skyldigheter"-syndrom?

Det är inte ovanligt att företag har uppgifter som motsäger varandra. T.ex. att det står i försäljningsvillkoren att det är 1 års garanti på allt, och på en viss produkts sida att det är 2 års garanti. Inte helt lätt att väga sånt mot varandra. Jag skulle jättegärna testa detta juridiskt, men har "tyvärr" enbart bonusresor inbokade för 2015.
 

Magnus_K

Medlem
Miles & More - Senator eller BA Guld, vad skulle ni välja?
behöver inte massa för och nackdelar mer bara se vad andra tycker och tänker?
 

Dr. Miles

Expert
Miles & More - Senator eller BA Guld, vad skulle ni välja?
behöver inte massa för och nackdelar mer bara se vad andra tycker och tänker?
Utan att veta vilken bokningsklass du reser i och vilka destinationer du reser kan man inte svara.
Om du flyger t ex enbart Stockholm-Östersund så finns det inte andra flygbolag som alternativ.
 

Magnus_K

Medlem
Japp klart men min tanke är 3 st First typ till SFO för 100 papp.
Så har man senator 3mån senare, typ på den nivån.
Borde gå att göra ngt liknande på BA.
Är inte så mycket tanke bakom, gillar enkelhet och snabbhet:)
 
Toppen