Senaste nytt

En ny försämring av SAS EuroBonus (fr o m 2015-JAN-01), vad är alternativet?

Magnus_K

Medlem
I FlyerTalk tråden har det varit lite till och från, vissa har inte fått svar alls medan andra har fått sin matchning godkänd efter 3 månader. Så rent teoretiskt bör det fortfarande gå att statusmatcha.
Ja kanske värt ett försök hursom.
Är lite splittrad vad man ska göra men är dock inte ett problem förrän nov 2016.

Kanske Miles & More då jag gillar den tyska stilen som är så härligt uppstyrd :)
 

TurE

Medlem
Denna ändringen var inte så speciellt positiv får jag lov att erkänna som en förhållandevis ny EB medlem, men dock är det bara att gilla läget helt enkelt.

En sak som jag inte kunde lyckas finna information på sas.se är följande:

En resa bokad före 1/1-2015 och som genomförs före 1/1-15 ger så klart poäng efter den nuvarande tabellen.
Men för en resa som bokas före 1/1-15 och genomförs efter 1/1-15 borde således ge poäng efter den gamla tabellen, eftersom det var dem villkoren som gällde då resan bokades.

Ex. ARN - BCN i Sas Plus 4000 poäng i vardera riktning ger 8000p med nuvarande villkor
och samma resa efter den 1/1-15 ger 2000p enkel väg, 4000p förutsatt att resan bokas efter den 1/1-15
Har jag tänkt rätt då?
 

NotRyan

Medlem
Denna ändringen var inte så speciellt positiv får jag lov att erkänna som en förhållandevis ny EB medlem, men dock är det bara att gilla läget helt enkelt.
En sak som jag inte kunde lyckas finna information på sas.se är följande:
En resa bokad före 1/1-2015 och som genomförs före 1/1-15 ger så klart poäng efter den nuvarande tabellen.
Men för en resa som bokas före 1/1-15 och genomförs efter 1/1-15 borde således ge poäng efter den gamla tabellen, eftersom det var dem villkoren som gällde då resan bokades.
Ex. ARN - BCN i Sas Plus 4000 poäng i vardera riktning ger 8000p med nuvarande villkor
och samma resa efter den 1/1-15 ger 2000p enkel väg, 4000p förutsatt att resan bokas efter den 1/1-15
Har jag tänkt rätt då?

Du får poäng efter den tabell som gäller när du genomför resan...
 

agehall

Medlem
En sak som jag inte kunde lyckas finna information på sas.se är följande:

En resa bokad före 1/1-2015 och som genomförs före 1/1-15 ger så klart poäng efter den nuvarande tabellen.
Men för en resa som bokas före 1/1-15 och genomförs efter 1/1-15 borde således ge poäng efter den gamla tabellen, eftersom det var dem villkoren som gällde då resan bokades.

Det har skrivits ett par gånger i den andra tråden om detta - det enda som är relevant, är vilka regler som gäller när du flyger, inte vad som gällde när du bokade.
 

Jonas C

Medlem
Det har skrivits ett par gånger i den andra tråden om detta - det enda som är relevant, är vilka regler som gäller när du flyger, inte vad som gällde när du bokade.
Lufthansa brukar alltid "honor" intjäningarna som gällde vid bokningstillfället i samband med sina enhancements. Eller i varje fall för bokningar som gjordes innan ändringarna annonserades. Tycker att SAS borde göra samma sak.
 
Toppen