Senaste nytt

En ny försämring av SAS EuroBonus (fr o m 2015-JAN-01), vad är alternativet?

LMH

Medlem
Och jag tänker ungefär samma. Eftersom jag redan har påbörjat jakten på EBD tidigarelägger jag min MR till dec istället för mars och nyttjar (!) förbättringen att det bara behövs 90k för EBD. Sedan är det stopp och jag kan börja vara otrogen och sondera marknaden.
 

Bryant

Medlem
Då jag istort bara reser privat så har jag gått från att köpa bästa (billigaste) biljetten till att köpa biljetter hos SAS för att underhålla mitt EB konto.

Jag överväger nu att återgå till den inte fullt så lojala levnadsstilen..

Satsar nog på Aegean, och top bonus matchning kom väldigt lägligt. Ska kolla upp om det är ett alternativ att fortsätta med.
 

Jonas C

Medlem
Så länge inte TK ändrar på sina statusnivåer så kommer jag fortsätta att använda dem som program. Billiga Business biljetter och bra awardtabell.
 

Matsson

Medlem
Ansökte nyss om att byta amex plat till SAS AMEX Elite. Hade förhoppning om EBD. Detta känns efter denna förändring svårt.funderar på att ringa och annullera . Överväger M&M då SEN gäller två år och kan vara möjligt att uppnå med hjälp av First Saver och några longhaul i Pklass med LX. Skulle bara vara fint att hitta någon kortkombination där spend kan växlas mot M&M poäng, men vad jag läst på forumet existerar väl ingen sådan möjlighet.
Kanske kan OW vara alternativ ,BAEC och Entercard, med då missar vi LH i F...
Svåra I- landsfrågor iallafall:)
 

agehall

Medlem
Jag kommer nog att satsa på United Mileage Plus som program i Star Alliance, samt British Airways Executive Club som huvudprogram!

När @NotRyan lämnar SAS-skeppet så är det ganska mycket som inte står rätt till måste jag säga... ;)

Jag är inte helt hundra på vad jag själv ska välja - reser ju numera en del till USA och då får jag ju inte loungeaccess om jag kör med de amerikanska programmen (utan att köpa det då). Finns det inga vettiga alternativ till UAMP?
 
Norwegian Cash points, med 20% på nettoflygpris för full flex är ofta bättre än SAS poäng redan i dag.
SAS har haft mycket bättre intjäning på eco biljetter än Norwegian, men för 250 poäng + 25% EBG-bonus blir det inte så stor orsak att välja SAS inrikes eller Norden.
Dessutom kan man köpa också "rea-biljetter" med Cash points.
Kommer dock att sakna möjligheten att boka/avboka SAS bonusbiljetter i sista minuten.
 

NotRyan

Medlem
När @NotRyan lämnar SAS-skeppet så är det ganska mycket som inte står rätt till måste jag säga... ;)

Jag är inte helt hundra på vad jag själv ska välja - reser ju numera en del till USA och då får jag ju inte loungeaccess om jag kör med de amerikanska programmen (utan att köpa det då). Finns det inga vettiga alternativ till UAMP?

Kanske Turkish skulle passa, vad säger @Jonas C som är den stora Turkish-ambassadören? ;) Hur ser uttagsmöjligheterna ut där?
 

Jonas C

Medlem
Kanske Turkish skulle passa, vad säger @Jonas C som är den stora Turkish-ambassadören? ;) Hur ser uttagsmöjligheterna ut där?
Skulle säga att de har den bästa awardtabellen i hela Star Alliance. Exempelvis Europa till Australien för 110 000 miles t/r i Business Class, eller Europa - Nordamerika för 90 000 miles t/r i Business. Dock är det fortfarande lite krångel med att boka *A awards då man måste söka upp ett fysiskt biljettkontor för betalning av skatter och avgifter.
 
Toppen