En ny Boeing 747 kommer till Arlanda - Syrian Arab Airlines

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Jacob, 10 Maj 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

Nej det är inte någon av de asiatiska flygbolagen som kommer till Arlanda, inte heller någon av de amerikanska, och nej, SAS ska inte återgå till att flyga med jumbojet (som de gjorde under en period).

Det är Syrian Arab Airlines som ska börja flyga på Arlanda med en Boeing 747, faktiskt en Boeing 747SP.

Söndagsavgången till Damascus flygs med en Boeing 747 medan avgången på måndagar flygs med en Airbus A320.

Skulle vara lite kul att testa faktiskt. Någon som har prövat Syrian Arab Airlines?
    Är det alkoholfritt ombord föresten?

2. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ligger inte deras kontor mittemot Centralen i Stockholm neråt Sheratonhållet till? Man skulle kanske kliva in och fråga dem om sånt.

3. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Syrien kanske inte är sådär jättekul att åka till just nu?

2 personer gillar detta.
  4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Nånstans läste jag att de serverade alkohol men min gissning skulle vara att det är alkoholfritt ombord.

5. Jag vet inte om de gör nu, men förr flög ARN-ATH-Aleppo(ALP)-Damascus(DAM) och man kunde boka bara ARN-ATH.

6. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Wow, racermodellen!

7. Jacob

Jacob Medlem

Det finns väl anslutningsflyg... ;)

Tror att det var direktflyg i detta fall.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!