Senaste nytt

En natt i Auckland - förslag på hotell och upplägg för 22 timmar?

palmen

Moderator
Pga ofrivillig ombokning av min resa så kommer jag komma till Auckland 1 dag för tidigt och behöver hitta ett lämpligt hotell.
Kommer att landa 10:50 på förmiddagen och ska vidare 8:30 på morgonen efter.

Hur bör man lägga upp detta? Ta ett hotell ute på flygplatsen och sedan en dagstur in till centrala Auckland, eller bo inne i Auckland och ta en tidig resa ut till flygplatsen. Är snart 10 år sedan jag senast var i Auckland och då var det hostel som gällde så har ingen större koll på hur man bör lägga upp detta.

Novotel på flygplatsen verkar vara det mest bekväma alternativet.
Förslag på andra alternativ som lämpar sig för 22 timmar i staden?
 

Dr. Miles

Expert
Det kan vara tråkigt att stanna i flygplatsområde så lång tid. Det finns inte så mycket att se.
Ibis Auckland Airport ligger ca 1,5 km bort från terminalen och det finns i alla fall köpcentrum på andra sidan gatan så du kan döda ihjäl tiden där.

Bussen till/från stan kan ta upp till 1 timme beroende på trafiksituation så du behöver ta en buss från stan senast den som går vid kl. 6:00. Flygbussarna avgår från stan lite längre bort från Britomart (Auckland station), det ligger nästan vid färjeterminalen.

Jag har bara bort på Serviced Apartment och vanlig lägenhet i Auckland så kan jag inte ge något konkret tips om hotellet men det finns några bra hotell längs Queens street och flygbussarna stannar många busshållplatser längs vid Queens street.
 
Med tanke på att du ska åka så pass tidigt på morgonen tror jag inte trafiken kommer ha så stor inverkan på din resa till flygplatsen. Det går o boka shuttle väldigt billigt i Auckland.

Jag bodde två nätter på Heritage Auckland och en natt på sofitel viaduct harbour.

Båda hotellen ligger centralt och är mycket bra standard. Heritage låg på 2000sek natten för 4 pers i en 125kvm two bedroom suite Som ett prisexempel. Det alternativet är billigare än sofitel. Men kolla med den stundande Accor rean som finns om sofitel eller andra Hotel i kedjan finns med 40% rabatt inkl frukost.

Sofitel är dyrare men en otroligt bra service och läget är perfekt i hamnen.
 
Du skriver inte så mycket om önskemål om hotellet vad gäller pris/upplevelse. Min stående rekommendation vad gäller hotell i Auckland är dock Hotel DeBrett. Ligger i downtown på High Street nära shopping, restauranger och hamnen. Flygbussen går bara ett kvarter ifrån hotellet och som sagts tidigare så kommer din tidiga avresa gå snabbt och smidigt.

Hotel DeBrett - Luxury Boutique Hotel Accommmodation Auckland City New Zealand | Best Hotel Auckland | Five Star Hotels | 5 Stars Hotel Auckland
 

palmen

Moderator
Du skriver inte så mycket om önskemål om hotellet vad gäller pris/upplevelse. Min stående rekommendation vad gäller hotell i Auckland är dock Hotel DeBrett. Ligger i downtown på High Street nära shopping, restauranger och hamnen. Flygbussen går bara ett kvarter ifrån hotellet och som sagts tidigare så kommer din tidiga avresa gå snabbt och smidigt.

Hotel DeBrett - Luxury Boutique Hotel Accommmodation Auckland City New Zealand | Best Hotel Auckland | Five Star Hotels | 5 Stars Hotel Auckland

Tack för tipset, personligen tycker jag dock att 2000 är lite väl mycket för en natt som är helt "ofrivillig".
Får se vad jag bestämmer mig för men det lutar åt Novotel på flygplatsen för ca 1100 kronor, någon gång ska man ha nytta av sitt Platinumkort :)
 

David

Medlem
Bodde själv på Crowne Plaza när jag var där i december vilket ligger bara ett par minuters promenad till flygbusshållplatsen utanför Wendy's på Queen's street. Gick väldigt smidigt på morgonen.

Bodde iofs även en natt, vid ankomst, på Holiday Inn Auckland airport men det var inge skôj där. ;)
 
Toppen