Senaste nytt

En månad i Asien med spädbarn - tips på hotell och aktiviteter?

Axelzon

Medlem
Jag kommer själv att vara ute på resande fot from 18/1... Bangkok - Singapore och Hong Kong. Hämtar upp familjen i Peking för att åka ner till Hong Kong (Bor på Royal Pacific Hotel) ett par dagar för att sedan åka till Phuket. har en riktig favorit, där det är lugnt och massor med hjälpmedel för att hålla barn (från noll och uppåt) sysselsatta. lekrum, platser och aktiviteter.. Dessutom engelsk språkiga nannys för 200THB i timman. Katathani Resort ligger på den avlägsna stranden längst ner söder om Karon och Kata Beach. Inte jätte billigt, men det är en pärla. Sedan blir det resa hem via Hong Kong igen den 15/2 för Disney World osv...
 
Ni läste säkert mellan raderna i mitt första inlägg att vi kände oss lite tveksamma. Nu är det klart att vi inte åker...och biljetterna går inte att boka om/av.

Det kanske blir trenden för 2012? "Vi som vaskar Business Class biljetter"
 

Ubbe

Medlem
Klart ni ska åka. Har själv rest med småbarn i Asien utan besvär. Det är mycket värre att resa med barn i Sverige...
Måla inte fan på väggen före resan utan åk och fixa problemen allteftersom de uppstår om de nu gör det.
 
Last edited:
Jag blev lite skeptisk när jag läste "4 månader". Det är en på gränsen ålder i min sterila/paranoida/helikopterföräldersyn.
Men vi har gjort det med och Singapore är inget fel på. Jag antar att ni per default har inte fått BCG och det kan vara dags att kolla med BVC om det. Vi hade gjort det en vecka före resan i samma ålder.
Unicornone's förslag tycker jag är grymbra, hade nog gjort det om det var möjligt: åkt med småbarn till Bali. Om ni nog tycker att det är ändå sådär så kanske en resa till Staterna eller Dubai kan vara ett alternativ till Asien.
 

Axelzon

Medlem
Det är bara att sätta igång att resa så fort det går, annars kommer ni bara skjuta på det. Kom igen, det kommer gå kanon! :cool:
 

MarcusC

Medlem
Det är väl resan i sig som kan vara lite jobbig...å andra sidan, är man inställd på det "värsta" brukar det gå fint..Ju mindre barn..ju mer sover de ju (oftast!)...
 

Emil

Medlem
Det där skulle jag lätt kunnat göra utan Linnea men vi åker inte till Borneo med en fyramånaders dotter och jag flyger inte något annat än Business Class med henne heller :)

Funderar på Khao Lak men då blir det TG C SIN-BKK-HKT istället för Air Asia :)

Hej,

Dum fråga, men... Är det ok att köra C-klass med barn/spädbarn? Även om reglerna tillåter, får du inte onda ögat av de övriga resenärerna?

Mvh
Emil
 

Axelzon

Medlem
Har bara erfarenhet av SK, CA och TG när det gäller acceptans av barn (0-12 år) i business class. SK har tex. "cots" för de riktigt små, (rad 1 i A330 och rad 1 & 7 i A340) upp till 11 kg.

Klart att onda ögat kan uppstå, framförallt om barnet skriker mycket. Men det är ju inte alltid barn gör det.

Finns säkert bolag som har restriktioner för barn i Business, vem vet?
Klart bra att veta för de som garanterat vill slippa eventuella "sirener" ombord.....
 

MarcusC

Medlem
Har flugit ett par gånger med barn. Senast BA club world med 3åring. Lite onda ögat från några i loungen, men överlag mest positivt från crew och pax. Sonen skötte sig galant skall tilläggas. Mycket att roa sig med ombord, med "egen säng", tv (med cars2). Kan tillägga att SAS ofta är suveräna när man reser med små barn.
 
Toppen