En liten undran - vad gör det finska folket på toan..??

Diskussion i 'Övrigt' startad av Ulla, 20 Augusti 2013.

1. Ulla

Ulla Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ForumRunner_20130820_121552.jpg

ForumRunner_20130820_121614.jpg

ForumRunner_20130820_121645.jpg

Har nu sett detta arrangemang på ett flertal finska toaletter å undrar nu om detta är en speciell finsk standard.? Å vad ska man isåfall duscha..? Vore hemskt tacksam om någon på detta forum kunde förklara å räta ut frågetecknet =)

2. FlyingErik

FlyingErik Medlem

Lite väl mycket golvyta, annars skulle detta nog kunna vara en s.k. 'Stockholmsdusch'.
    Inte helt ovanligt i små lägenheter i innerstan.

3. Jocke08

Jocke08 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är en så kallad bidédusch.

4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Märks att ni inte har städat offentliga toaletter tidigare. Mycket enkelt att skölja av golvet etc med en slang...

5. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag har en sådan hemma. Den är mycket användbar till att städa såväl golv som stol, och kunde även tänka mig att den kommer till användning med småbarn. T.ex. duscha av leriga kläder? Eller andra "leriga" ställen?

6. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett måste i finska hem. Bidédusch. Jag vet att de finns i de flesta offentliga miljöer i Finland, där används de mest till städning, precis som du ser på bilden finns det också en golvbrunn i utrymmet.

7. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade den suttit närmare toan hade det varit en typisk asiatisk bum-gun. Mycket praktiskt i länder med begränsad användning av toapapper ;)

1 person likes this.
  8. pep

pep Medlem

En fantastisk opfindelse - man bliver skyllet helt ren så underbukserne ikke får fartstriber og holder 1 uge længere :eek:

1 person likes this.
  9. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det uttrycket kommer jag oförnarmat att sno rakt av!

2 personer gillar detta.
  10. Tänkte också på det där när jag var i Finland på semester för ett par veckor sedan, men utgick från att det var en bidédusch - även de som satt på relativt sunkiga och trånga vägrestaurangtoaletter.

Finland = Europas Japan, helt klart :)

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!