Senaste nytt

En liten fråga ang sittplatsbokning

Smuffe

Medlem
Jo visst är det så men när man bokar en egen rad med blockerat säte så finns möjligheten att man kan sätta sig på det blockerade sätet när alla är ombord. Och kollar man på film tillsammans blir det problem om hörlurssladden hänger tvärs över gången och vi ska hålla i paddan.
Det jag menar är att flyger man två stycken med bokade säten, och det även visar sig att det finns minst två tomma platser plus att man är på plats vid incheckningen över 3 timmar innan så bör vi ha rätt till att få sitta tillsammans, framförallt i bc. Dessutom såg kvinnan i incheckningen väldigt förvånad ut och förstod inte vad vi gjorde där så pass tidigt.

Nu är det väldigt mycket OT då det rör SAS och inte Swiss/CDG. Det var mer som ett exempel samt som en liten varningens finger då SAS flyger till CDG och det är med stor sannolikhet att det kommer hända andra även om man reser i bc.
 

A380*G

Medlem
Förstår att ni kan vilja sitta bredvid varandra etc etc men det är aldrig någon rättighet att få ett visst säte. Spelar ingen roll om man åker Y, C eller F samt vilken status man har. Kan alltid finnas anledningar att flytta om pax.
 

mry

Medlem
För att komma lite tillbaka till ämnet kan jag väl säga att när jag som är EBG satt på en plats kunde inte Ulla som var EBS inte välja platsen bredvid mig på flyget men om jag flyttade mig och hon valde min plats kunder jag välja platsen bredvid henne. Har inte testat men antar att två EBG kan välja platserna bredvid varandra. Någon som testat detta djupare?
 

Olle A

Medlem
Har just rest med hustrun ARN-OSL-TOS med SAS Plus. Bokade 2A,2B hela vägen och vi fick 2C blockat. Perfekt alltså mellan ARN och OSL, längst fram på vänstersidan. Förväntade mej samma fina plats till TOS men döm om min förvåning när det visade sej att rad 1 plötsligt fanns framför oss och där placerades 3 ungdomar som inte reste i plus och som dessutom fällde ner stolsryggen i knät på mej så fort chansen gavs. Trots alla försiktighetsåtgärder med koll i seatguru.com och att rad 1 inte fanns på SAS seatmap när vi bokade så misslyckades jag alltså att fixa bästa platserna. Det är inte lätt att göra rätt minsannn.
Hälsningar "Grinig gammal gubbe". :)
 

twiggs

Medlem
Trots alla försiktighetsåtgärder med koll i seatguru.com och att rad 1 inte fanns på SAS seatmap när vi bokade så misslyckades jag alltså att fixa bästa platserna. Det är inte lätt att göra rätt minsannn.
Hälsningar "Grinig gammal gubbe". :)

SAS har så många konfigurationer på sina Boeing 737or att de själva inte vet hur den ser ut inuti. Detta kommer sig av att när planen levererades så gjorde man det i tre varianter beroende på var de skulle användas (inrikes, intra-skand eller på Europa) och därmed hade olika stora galleyn, garderober, olika antal toaletter placerade på olika ställen i planet. Vissa flygplan har man möblerat om i för att bättre passa dagens förutsättningar och till råga på allt så är vissa flygplan beställda av Braathens medan andra varit utleasade till andra flygbolag som anpassat de till sina förutsättningar.

När det gäller kortdistans på Boeing 737 så är seatguru inte att lita på! :)
 
Toppen