Senaste nytt

En fantastisk flygning, Lufthansa 434 i First Class - En bildberättelse

flum

Medlem
Magnifikt! Underbart! Vackert! Finns många ord till som lätt kan klämmas in för att hylla dina bilder @flum! Riktigt vackert!
Säger precis som @palmen


Edit: Vad tyckte du om champagnen @flum? :)
Champagnen var faktiskt helt ok :p , hade deras 2004 som husbubbel för nåt år sedan då den fanns för 400kr på bolaget. Trevligt var däremot utbudet på den röda sidan med både Tignanello och Bin 389.
 

flum

Medlem
Fantastiska bilder. Mycket fin bokeh. Är det bländare 1.4 hela vägen och 1/3 steg överexponering?
Förmodligen är det huvudsakligen 1.4, oskärpan faller av riktigt snyggt på den där gluggen. Gällande exponering är ju Sonysensorn ganska förlåtande så jag körde 0 kompensering och har lyft det lite i lightroom. In någon bild ser man dock att det röda i roserna "spricker" men jag hade inte tid att vara noggrann vid fotandet, hade en flygning att genomföra :p
 

flum

Medlem
Härligt reportage med trevliga bilder. Noterade att du har fått en rejäl portion caviar, eller är det LH standardportion. Jag som tillhör LH bojkottarna planerar i sommar att prova LH F klass på min 2-4-1 voucher. Efter alla positiva rapporter här på forumet måste man ju ge LH en ny chans. Får se om jag hittar platser till YYZ med deras 747, annars var alternativet A330. Skulle det skilja på F klass i 340 och 330?
Jag skulle säga att det är normalportion, kanske lite drygt, beror ju lite på hur många det är i kabinen.
 
Tack för en kul rapport som sticker ut! Ägnade ni någon uppmärksamhet åt dessertvinet - LH First brukar ha riktigt intressanta riesling.
 

flum

Medlem
Tack för en kul rapport som sticker ut! Ägnade ni någon uppmärksamhet åt dessertvinet - LH First brukar ha riktigt intressanta riesling.
jag gjorde det :) som du ser på bilden med ost-tallriken :p . Trots att jag är Sauternes-freak så var den här riktigt riktigt trevlig till ost.
 

kangru

Medlem
Champagnen var faktiskt helt ok :p , hade deras 2004 som husbubbel för nåt år sedan då den fanns för 400kr på bolaget. Trevligt var däremot utbudet på den röda sidan med både Tignanello och Bin 389.

BIN389 tycker jag är mycket trevligt men var det i toppen på deras röda eller hade dem annat också förutom Tignanello?
 
Toppen