Senaste nytt

En Förstklassig Första Upplevelse med Cathay Pacific

AABack2ARN

Medlem
När jag pratade med gate agenten fick jag höra att det endast är på long haul flygningar till USA/Europa/Afrika som man använder två priority köer. Inom Asien är det en priority kö för alla som gäller.

Tusen tack! :)

Det förklarar saken. Jag tror dock även det är ganska nytt. Kan inte påminna mig om att jag såg det för ett år sedan ens på longhaul.
 

El0

Medlem
Förlåt för en 4-månaders bump .. men vilken suverän recension! Och bilderna ... wow.. :)
Mycket trevligt att läsa denna rapport.
 

Thornado

Medlem
Jag har hela helgen suttit och velat på om jag skulle boka Cathay First HKG-PEK om några veckor (med hjälp av Alaska miles) eller bara köra på en tråkig men billig economy-biljett med Air China eller liknande.

Hittade denna rapport sent i går kväll och den fick mig att bestämma mig att det var värt att testa CX First även på en relativt kort flygning. Tack för inspirationen @JonasC! Nu gäller det bara att hoppas att CX inte gör equipment change till något utan First...
 

Dr. Miles

Expert
Jag har hela helgen suttit och velat på om jag skulle boka Cathay First HKG-PEK om några veckor (med hjälp av Alaska miles) eller bara köra på en tråkig men billig economy-biljett med Air China eller liknande.

Hittade denna rapport sent i går kväll och den fick mig att bestämma mig att det var värt att testa CX First även på en relativt kort flygning. Tack för inspirationen @JonasC! Nu gäller det bara att hoppas att CX inte gör equipment change till något utan First...
OT svar

Om du menar First class på CX390/391 till/från Beijing, vill jag varna dig om risken av ship change.
Det är nästan varannan dag flygs av Airbus A330 utan First class kabin.

CX390 - Cathay Pacific - Flight history - Flightradar24
CX391 - Cathay Pacific - Flight history - Flightradar24
 

Thornado

Medlem
OT svar

Om du menar First class på CX390/391 till/från Beijing, vill jag varna dig om risken av ship change.
Det är nästan varannan dag flygs av Airbus A330 utan First class kabin.

CX390 - Cathay Pacific - Flight history - Flightradar24
CX391 - Cathay Pacific - Flight history - Flightradar24

Tyvärr är jag medveten om att risken för ship change är relativt hög. Får hoppas på det bästa...
Ni som har erfarenhet av detta. Om det är ship change, rycker de bara på axlarna och säger "sorry", eller försöker de kompensera på något sätt?
 

henrik l

Medlem
Tyvärr är jag medveten om att risken för ship change är relativt hög. Får hoppas på det bästa...
Ni som har erfarenhet av detta. Om det är ship change, rycker de bara på axlarna och säger "sorry", eller försöker de kompensera på något sätt?

Flög MXP-HKG-TPE för dryga två år sedan med AAdvantagemil. Blev ship-change på HKG-TPE, skrev till American och gnällde lite vänligt och fick tillbaka 4 000 miles tror jag, var nöjd med det. Men om du vill vara säker, se till att flyga till Japan, eller Europa.
 
Toppen