Senaste nytt

En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2017-MAR-25

palmen

Moderator
Vi har också 32 stycken betalande resenärer som säkerligen betalar mer än de äter och dricker för, på en lördag när flygen inte är fulla iallafall.
Många har inte betalat mer än 680 kronor för tur och retur och den summan kan nog ätas och drickas upp och ska man räkna in kostnaden för att flyga personer också blir det än mer minus.
 

trekker

Medlem
Många har inte betalat mer än 680 kronor för tur och retur och den summan kan nog ätas och drickas upp och ska man räkna in kostnaden för att flyga personer också blir det än mer minus.
Vad kostar en flaska champagne för BA att köpa in? Eller mer till verkligheten, hur mycket får BA betalalt eller iallafall rabatt för att göra reklam för deras produkter i loungen? Jag betalade över 1000 kronor för min biljett och jag kan inte se att jag på något vis skulle bli en minusaffär för BA.

Men om en founding member och en moderator tycker att detta inte borde göras har jag inga problem med att göra ett av nedanstående alternativ:

1) Ha vår träff på Green Man Pub istället
2) Ses inne i London en timme och fika
3) Köra en rejäl vända på Wearherspoons vid gate 1-7
4) Avboka biljetterna och strunta i det här
 

palmen

Moderator
Vad kostar en flaska champagne för BA att köpa in? Eller mer till verkligheten, hur mycket får BA betalalt eller iallafall rabatt för att göra reklam för deras produkter i loungen? Jag betalade över 1000 kronor för min biljett och jag kan inte se att jag på något vis skulle bli en minusaffär för BA.

Men om en founding member och en moderator tycker att detta inte borde göras har jag inga problem med att göra ett av nedanstående alternativ:

1) Ha vår träff på Green Man Pub istället
2) Ses inne i London en timme och fika
3) Köra en rejäl vända på Wearherspoons vid gate 1-7
4) Avboka biljetterna och strunta i det här
Jag har aldrig sagt att jag inte tycker att detta ska göras. Det bör dock skötas snyggt.
Kostnaden för bränsle för mig fram och tillbaka samt det som går åt i loungen tror jag inte överstiger de intäkter som BA har för mig. I stort sett hela min biljett är skatter och avgifter (602 kronor). Det som blir kvar är ca 80 kronor som ska täcka min konsumtion av mat/dryck samt flygbränsle.
 

agehall

Medlem
Men om en founding member och en moderator tycker att detta inte borde göras har jag inga problem med att göra ett av nedanstående alternativ:
Se det snarare som att någon med väldigt god insikt i BA (jämfört med de flesta andra här iallafall) ger några kloka ord. BA under Alex Cruz är på väg att få Ryan Air att framstå som ett bra alternativ. Om vi inte sköter detta snyggt så är jag inte det minsta förvånad om det inte inom ett år är ett krav att man måste flyga longhaul för att alls få komma in i loungen. Jag skulle visserligen inte drabbas mycket av ett sådant beslut personligen, men jag tycker alla sådana inskränkningar vore extremt trist att se.

Det finns ju som sagt ganska enkla saker vi kan göra för att dra mindre uppmärksamhet till oss, som tillexempel att inte alla kommer samtidigt och att vi inte sätter oss på samma ställe. Så om många kommer med samma flight - dela upp er när ni gått igenom security och ta en runda genom lite affärer. Kika lite på svindyra klockor eller lite teknikporr. Om 16x2 personer som känner varandra anländer över 30-40 minuter så gör det stor skillnad mot om 16x2 personer ställer sig i en lång kö och ska in i loungen och samtidigt pratar med varandra.
 

trekker

Medlem
Jag förstår precis vad du säger. För en kort stund sen funderade jag på att satsa på GGL, nästa vecka flyger jag med SAS istället. Sen jag började flyga BA för några år sedan har det bara gått utför, och då har jag ändå varit guld nästan hela tiden.
 

agehall

Medlem
Jag förstår precis vad du säger. För en kort stund sen funderade jag på att satsa på GGL, nästa vecka flyger jag med SAS istället. Sen jag började flyga British Airways för några år sedan har det bara gått utför, och då har jag ändå varit guld nästan hela tiden.
Japp - jag har gjort ungefär samma resa.
 

Rebel

Medlem
Se det snarare som att någon med väldigt god insikt i BA (jämfört med de flesta andra här iallafall) ger några kloka ord. BA under Alex Cruz är på väg att få Ryan Air att framstå som ett bra alternativ. Om vi inte sköter detta snyggt så är jag inte det minsta förvånad om det inte inom ett år är ett krav att man måste flyga longhaul för att alls få komma in i loungen. Jag skulle visserligen inte drabbas mycket av ett sådant beslut personligen, men jag tycker alla sådana inskränkningar vore extremt trist att se.

Det finns ju som sagt ganska enkla saker vi kan göra för att dra mindre uppmärksamhet till oss, som tillexempel att inte alla kommer samtidigt och att vi inte sätter oss på samma ställe. Så om många kommer med samma flight - dela upp er när ni gått igenom security och ta en runda genom lite affärer. Kika lite på svindyra klockor eller lite teknikporr. Om 16x2 personer som känner varandra anländer över 30-40 minuter så gör det stor skillnad mot om 16x2 personer ställer sig i en lång kö och ska in i loungen och samtidigt pratar med varandra.

Jag kan förstå att sköta saker snyggt men, om ett företag skickar 30 personer på konferance och hälften har tillgång till Loungen. Ska dom också gå in två och två?? Eller om det är ett gäng som åker iväg på stag weekend, britternas kan vara ganska blöta vet jag av erfarenhet. Om dessa dyker upp tja hur går det då. Förbjudes det Lounge för alla som inte åker First, på stående fot??

Jag menar bara att finns det en regel eller ett erbjudande. Så ska man kunna utnyttja den utan att behöva smyga in. Oavsätt vad någon trist personal tycker.
 
Det är väl ungefär som med att bjuda in någon till Amex, få poängen och sen direkt säga upp det nya kortet. Det är inget som är förbjudet i reglerna men gör många det så kommer reglerna ändras. Att komma 32 personer till loungen är inte emot reglerna, men gör för många det / missköter sig, så kommer reglerna ändras.
 

agehall

Medlem
Exakt. Och om 30 pers från ett företag kommer in i loungen så skulle jag också tro att de inte blir sittandes där i flera timmar.
 
Toppen