En övernattning i närheten av Miami flygplats

Diskussion i 'Hotell' startad av Maja, 29 Oktober 2013.

1. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Troligt scenario är att vi anländer med British Airways till MIA med ankomsttid 17:25 den 23/6. Att köra direkt upp till Orlando är inte ett alternativ så vi behöver en övernattning.

Antingen gratis transfer från flygplatsen så vi kan hämta upp hyrbilen första andra dagen, alternativt gratis parkering.

Gratis frukost är ett stort plus så vi slipper ut och jaga det innan vi sätter oss i bilen för vidare avfärd till Orlando.

Helt och rent, så klart!

Tips?

Vi kommer behöva 2 rum då vi är 2 + 2 vuxna samt en femåring.

Tack på förhand! :)

2. Paby

Paby Medlem

Hilton Miami Airport är helt okej med gratis shuttle till och från terminalerna. Om du inte har status på Hilton som ger gratis frukost så kan det finnas Bed & Breakfast-paket när du bokar så att frukosten är inkluderad i priset till en viss rabatt.

3. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Ska kolla upp detta Hilton hotell. Tyvärr ingen status så det jag får leta efter ett paket isf.

Andra tips?

4. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har själv bokat Hilton Miami Airport då vi anländer sent på kvällen och ska hämta upp en hyrbil vid flygplatsen dagen efter. Smidigt att utnyttja de shuttles som finns för både hotell och hyrbilsfirmor.

5. Ett tips är att hyra en bil på Hilton eller några av hotellen bredvid så behöver du inte åka tillbaka till flygplatsen

https://www.hertz.co.uk/rentacar/car-hire/united_states/miami_fl/miac12

http://www3.hilton.com/en/hotels/florida/hilton-miami-airport-MIAAHHH/about/amenities.html

Fördel ibland att lämna bilen där också tycker jag..

6. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det hade jag inte ens tänkt på, låter ju smidigt!

Testade lite snabbt på Hertz hemsida men lyckades inte få till Hilton som "pickup location". Marriott och The Element var de enda hotell jag lyckades få upp: https://www.hertz.com/rentacar/location/nearby/MIAT15

Hilton Miami Airport | Amenities & Services
    Länken från "Click here to hire a car at Miami Airport Hilton" från Hertz-sidan du länkade ledde bara till en standard bokningssida utan något ifyllt tyvärr...

För mig är det gott om tid dock så jag ska försöka mer senare.

7. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset, men vi vann inget hyresmässigt på att hämta ut den ett halvt dygn senare så då kan vi lika gärna hämta upp den direkt och har därmed möjlighet att åka ut på kvällen och äta om vi så önskar/orkar.

Tack för tipset dock! :)

8. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Erfarenhet av Hoomewood suites? Finns både vid MIA och även i Fort Lauderdale.

Där kan vi rent tekniskt få plats i en 2-rumssvit nämligen.

9. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan rekommendera Sheraton Miami Airport Hotel. 800 SEK inkl frukost. Fräscht hotell med gym och utsikt mot golfbana. Mycket bra frukost!

10. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter trevligt, men var kan jag boka för 800 SEK inkl frukost? Inte via deras egen hemsida iaf...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!