Senaste nytt

Emirateslounge i Dubai flygande i turistklass

Delayed

Medlem
Emirates har börjat att sälja loungeaccess i Dubai även om man flyger i turistklass och är statuslös. De skriver så här:

"For the first time, you no longer have to fly First Class or Business Class to enjoy our exclusive lounges. You can now pay to access Emirates lounges at Dubai International Airport, and bring guests who are also travelling on the same flight, for an additional charge*.

So whether you wish to indulge in a delicious meal, catch up on a bit of business, or unwind with a spa treatment – you can now relax in the tranquillity of our luxury lounges"

Låter rätt bra tills man hittar prislappen:

"All First Class Lounges: USD 200
All Business Lounges: USD 100
The Emirates Lounge: USD 100"

Fast är man duktig på att fika kanske det går att räkna hem men jag fortsätter nog att nyttja någon dinerslounge...
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Har man ett 10 timmars layover så kan 200 dollar för First Class lounge access vara värt. Men det urvattnar produkten att man börjar sälja tillgång till loungerna.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

blobloblo

Medlem
Nu har jag inte länken och sitter på mobilen. Men stod väl att om man har tillgång till business-loungen så kan man uppgradera till first-loungen för 100 USD.

Det är väldigt intressant om man flyger i business enligt mig .
 

KNA

Medlem
Sist jag var i business class loungen i Dubai trodde jag att de serverade sushi där , var sjukt sugen på det och när jag frågade , only in first sir
 
Toppen