Senaste nytt

Emirates VD Tim Clarke tycker utredningen kring MH370 är skum

ACervin

Medlem
Jag har läst det här i Courier Mail som är Brisbanes dagstidning, de hänvisar till en artikel i tyska Der Spiegel. Tim Clarke verka inte tro på de rådande teorierna kring försvinnandet. Själv vet jag inte vad skall tro, jag delar Clarkes uppfattning om att det är märkligt att inte den minsta detalj från MH370 hittats i sökområdet.

At what point on the presumed flight path of MH370 do your doubts begin?

Clark: There hasn’t been one overwater incident in the history of civil aviation — apart from Amelia Earhart in 1939 — that has not been at least five or 10 per cent trackable. But MH 370 has simply disappeared. For me, that raises a degree of suspicion. I’m totally dissatisfied with what has been coming out of all of this.

No Cookies | The Courier-Mail
 

MarcusC

Medlem
Han har väl en poäng, samtidigt om planey störtat in så otillgängliga vatten är väl risken stor vrakdelar etc förstörts helt.
 

ACervin

Medlem
Jo det är klart att det är otillgängliga vatten, men där har varit i alla fall början varit en stor närvaro av sökfartyg och flygplan. Clarke är också kritisk över att man inte varit transparent med vad för last som funnits ombord.
 

FFS

Medlem
De har väl finkammat hela bottnen med någon släpradar i det område de misstänkt som nedslagsplats?

Jag har svårt att tro att ett så stort flygplan bara kan försvinna utan ett enda spår eller vrakrest.
Min gissning är att man har hittills har letat på fel plats.
 

agehall

Medlem
Ja, om inte annat borde man ha sett spår av olja och flygfotogen kring nedslagsplatsen... Jag är helt övertygad om att man inte letat på rätt plats.
 
Det är intressant att Tim Clarke uttalar sig, sen ska man minnas att även om han länge jobbat inom flyget är han inte flygutbildad. Tim Clarke är ekonom och har hela sitt liv jobbat med den ekonomiska sidan, inte som t.ex. pilot. Emirates har också mycket att förlora ifall man skulle hitta någon form av defekt i 777an. Nu tror jag inte det är så sannolikt att man gör det, men möjligheten finns där.

Alla är nog överens om att det är frustrerande att man ännu inte har hittat något, men en person som Tim Clarke har sannolikt främst sitt eget företag i tanken och man kan nog inte utesluta att det finns någon bakomliggande orsak till det här uttalandet.

Nu ska jag gå och vika mig en ny foliehatt tror jag... ;)
 
Toppen