ninja_rush
Medlem
Dem sa föresten vi har bokat in dig på nästa flyg dagen efter EFTER misstaget sedan ringer dem dagen efter några timmar innan avgång att dem inte kunde hjälpa mig utan jag får göra det själv. Tackar
Kanske en dum fråga - men hur visste Qatar att du var på väg med Emirates på en helt annan bokning? Hade du meddelat dem eller hade de på något sätt luskat ut det själva?
Det med "same time next day" var afgangen tidligere dagen efter eller skete der en ændring i afgangstidspunktet i løbet af natten eller blev du booket ind på en anden flyvning??
Njaa
Sammanlagd på denna resan tar jag 13flyg på ungefär lika många dagar. Jag har bra koll på connection. Kollade runt lite om hur ofta emirates hade delay på den rutten också innan jag bokade. På sättet jag blev behandlad EFTER att dem börjat hjälpa mig gillade jag ej och dessutom tar jag smällen för deras fel. Det hade varit OK om dem sagt "tyvär köp ny biljett" då hade jag sagt ok och åkt hem samma dag men nu när jag landade så drog dem ut på det på över 2dagar (jobb dagar). Aja
Om planet var försenad och stannade vid gaten (inte på taxing) ca 3 timmar hade de haft dörren öppet samt tillät passagerarnan samtal med mobil.Tycker dock det är dåligt att dem inte meddelade vid gaten i HKG att det var 3h delay pga ösregn och 40flyg i queue utan dem meddelade när alla boardat flyget. Dem visste om det innan boarding. Då kunde jag aggerat och pratat med Qatar i HKG. Istället satt man fast i flyget vid gaten och cabin crew visste inte ett skvatt. Det ända dem sa var talk to ground staff in BKK
Faktum kvarstår - du hade för kort connection och det slutade så som man kan förvänta sig.
Tack för hjälpen. Snackade med duty managern.
Slutade dock med att jag var tvungen att köpa en ny biljett. Förstår inte varför jag ska betala för deras misstag. Dem sa att dem mailade airport hotellet om att informera mig. Satt i hotellet hela dagen. Förstår inte varför dem inte påminner mig om att det är dags. Sista gången Emirates för mig.
Om planet var försenad och stannade vid gaten (inte på taxing) ca 3 timmar hade de haft dörren öppet samt tillät passagerarnan samtal med mobil.
Så har det varit många av mina långa förseningar.