Senaste nytt

Emirates, missade anslutning pga föresening

Dem sa föresten vi har bokat in dig på nästa flyg dagen efter EFTER misstaget sedan ringer dem dagen efter några timmar innan avgång att dem inte kunde hjälpa mig utan jag får göra det själv. Tackar
 
Kanske en dum fråga - men hur visste Qatar att du var på väg med Emirates på en helt annan bokning? Hade du meddelat dem eller hade de på något sätt luskat ut det själva?

Jag hade checkat in mitt baggage från HKG till min slut destination ARN vilket var OK. Därav visste dem (tror jag)
 
Det med "same time next day" var afgangen tidligere dagen efter eller skete der en ændring i afgangstidspunktet i løbet af natten eller blev du booket ind på en anden flyvning??
 
Det med "same time next day" var afgangen tidligere dagen efter eller skete der en ændring i afgangstidspunktet i løbet af natten eller blev du booket ind på en anden flyvning??

Jag har aldrig varit med om förseningar så jag vet inte exakt hur man går tillväga vid förseningar. När ground staff sa 'same time next day' så antog jag exakt samma tid nästa dag. Men emirates kanske är vana vid förseningar så dem antar att folk ska ha koll själv? Lärt mig det till nästa gång ialf.
 
Tycker dock det är dåligt att dem inte meddelade vid gaten i HKG att det var 3h delay pga ösregn och 40flyg i queue utan dem meddelade när alla boardat flyget. Dem visste om det innan boarding. Då kunde jag aggerat och pratat med Qatar i HKG. Istället satt man fast i flyget vid gaten och cabin crew visste inte ett skvatt. Det ända dem sa var talk to ground staff in BKK
 

agehall

Medlem
Njaa
Sammanlagd på denna resan tar jag 13flyg på ungefär lika många dagar. Jag har bra koll på connection. Kollade runt lite om hur ofta emirates hade delay på den rutten också innan jag bokade. På sättet jag blev behandlad EFTER att dem börjat hjälpa mig gillade jag ej och dessutom tar jag smällen för deras fel. Det hade varit OK om dem sagt "tyvär köp ny biljett" då hade jag sagt ok och åkt hem samma dag men nu när jag landade så drog dem ut på det på över 2dagar (jobb dagar). Aja

Faktum kvarstår - du hade för kort connection och det slutade så som man kan förvänta sig.
 

Dr. Miles

Expert
Tycker dock det är dåligt att dem inte meddelade vid gaten i HKG att det var 3h delay pga ösregn och 40flyg i queue utan dem meddelade när alla boardat flyget. Dem visste om det innan boarding. Då kunde jag aggerat och pratat med Qatar i HKG. Istället satt man fast i flyget vid gaten och cabin crew visste inte ett skvatt. Det ända dem sa var talk to ground staff in BKK
Om planet var försenad och stannade vid gaten (inte på taxing) ca 3 timmar hade de haft dörren öppet samt tillät passagerarnan samtal med mobil.
Så har det varit många av mina långa förseningar.
 

Senator

Moderator
Tack för hjälpen. Snackade med duty managern.
Slutade dock med att jag var tvungen att köpa en ny biljett. Förstår inte varför jag ska betala för deras misstag. Dem sa att dem mailade airport hotellet om att informera mig. Satt i hotellet hela dagen. Förstår inte varför dem inte påminner mig om att det är dags. Sista gången Emirates för mig.

Ok, det är är lite knepigt då de facto är det ditt ansvar när du har två biljetter så man måste managera läget med en viss återhållsamhet. Men, läget är nu följande i min värld: Emirates har delvis tagit på sig ett ansvar vid att boka om dig. Under processen lägger Emirates över ansvaret på en 3:e part att meddela dig att under natten har man gjort en ändring. Denne 3:e part gör dock ej detta, och Emirates hävdar att det har kommuniceras via email till denne part. Fråga efter en kopia på denna kommunikation. Om inget annat för att ta hjälp av ditt försäkringsbolag när du kommer hem..
 
Toppen