Senaste nytt

Emirates mellanlandningar

agehall

Medlem
Hade inte Garuda Indonesia en mellan AMS-LGW?
Det diskuterades om den för ett tag sedan. Finns den kvar tro?

De har fares för AMS-LGW iaf. Men om jag skulle testa en produkt skulle jag INTE välja en flight mellan AMS-LON. Vad blir det i flygtid? 30 minuter? I princip hinner man inte upp till marschhöjd.
 

cnord

Medlem
Hvis den ikke kan bookes så kalles det vel ikke en 5th freedom flight? eller tar jeg feil?

Har også flydd BKK-HKG med Emirates, fin tur og teste business for en meget billig penge, 2700kr hvis jeg ikke husker feil. Tok vel nærmere 3t :)
 
  • Gilla
Reactions: Pho

GillBates

Medlem
Sedan flög väl Korean air mellan Madrid och Amsterdam med förstaklass (kan inte kopiera länken i min telefon....). Men kanske inte nu längre.
 
Se Top 16 Longest Emirates Fifth Freedom Routes: Coming to a City Near You | Weekend Blitz

SYD-BKK EK419
MXP-JFK EK205
MEL-KUL EK409
BNE-SIN EK433
MEL-SIN EK405
CMB-SIN EK348
AKL-MEL EK407
AKL-BNE EK435
AKL-SYD EK413
CHC-SYD EK419
GIG-EZE EK247
LCA-MLA EK107
HKG-BKK EK385
CMB-MLE EK653
ABJ-ACC EK788
HRE-LUN EK714

Intressant, tror du missade EK408 KUL-MEL och EK406 MEL-AKL ;) Eller snarare att dom har missat.

Jag har flugit i First:

EK408 KUL-MEL
EK409 MEL-KUL
Flightern flygs DXB-KUL-MEL-KUL-DXB med B777-300ER, 1,5 tim tekniskt stopp båda vägarna i KUL med av och påstigande passagerare. Sen ca 2 timmar turn around i MEL. Väldigt få pax på denna avgång KUL-MEL-KUL i First class, va helt ensam båda flighterna.

EK407 AKL-MEL
EK406 MEL-AKL
Flighterna flygs DXB-MEL-AKL-MEL-DXB med A380, 2 tim tekniskt stopp båda vägarna i MEL med av och påstigande passagerare. Sen 4-5 timmar turn around i AKL.
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Lite OT; men, den första bonusresan jag bokade var på poäng med Thai och nyttjade deras, då, fifth freedom mellan Stockholm och Paris. Sedan dessa har de två linjer, en CDG - BKK och ARN - BKK. Då det begav sig flög de med en B747 CDG - ARN - BKK. Men, som sagt, detta var länge sedan ...
 

rvarttinen

Medlem
Har för mig Air France har en fifth freedom mellan Los Angeles och Tahiti med? Det lär väl vara en av de längsta?
Jo - har kollat in den då Tahiti, med stop i LAX, ligger på min "bucket list". TahitiNui tycks ha en liknande rutt...
Men, vi börjar divergera lite väl från tråden nu ... :)
 
Toppen