Senaste nytt

Emirates med Airbus A380 til København

Homer

Medlem
Visst är det många passagerare totalt, men är det en angenämare upplevelse att flyga i ekonomi i en
787a med 9 säten i bredd? (vilket verkar vara vad många(de flesta?) flygbolag fastnat för)
 

mash

Medlem
Ser ut att vara riktig tråkig och trång layout i C jämfört med deras nuvarande 3-klass A380s där man sitter 1+2+1 medan det nu blir 2+4+2. Jag har åkt deras nuvarande A380 i C ett par gånger och jag tycker den är väldigt privat och rymlig, speciellt då alla platser har direktaccess till gången.
 

seat56f

Medlem
jämfört med deras nuvarande 3-klass A380s där man sitter 1+2+1 medan det nu blir 2+4+2.

Jag funderar på om det där är lite av en synvilla. I stora businesskabinen är det enligt seatguru 40 platser i 2-klass (5 rader * 8), men det är 58 i 3-klass (14,5 rader * 4). Om inte avskiljarna är signifikant annorlunda placerade funderar jag på hur det där går ihop...

Jag skulle tippa på att det snarare handlar om 10 rader 1-2-1 som är lite konstigt ritade i seatmappen:
2 Class Emirates A380 Seatmap Revealed - One Mile at a Time
 

Dr. Miles

Expert
Ser ut att vara riktig tråkig och trång layout i C jämfört med deras nuvarande 3-klass A380s där man sitter 1+2+1 medan det nu blir 2+4+2. Jag har åkt deras nuvarande A380 i C ett par gånger och jag tycker den är väldigt privat och rymlig, speciellt då alla platser har direktaccess till gången.
Både tidigare A380 konfig och ny A380 konfig är 1-2-1 zig zag i Business class.
 
Toppen