Senaste nytt

Emirates med Airbus A380 til København

Får ARN behålla sin 3-konfig 77W då?

Dom har växlat sporadiskt senaste veckorna mellan 2 och 3-konfig 77W. Allt beror självklart på hur bokningsläget ser ut! Under vinterhalvåret är nog efterfrågan på ekonomiplatser större än på sommaren. Men vad jag ser går de fortfarande att boka First Class ut från Arlanda ett bra tag via Emirates hemsida.
 
Får ARN behålla sin 3-konfig 77W då?

jag skulle gissa att dom behåller det så länge dom har hyfsat med bokningar i F.

När MAN fick sin andra A380 per dag så höjdes det en del ögonbryn för det var en kraftig ökning i F-säten. Det är ingen jätteskillnad i ekonomiplatser mellan en 777 och en A380, men det är en ganska stor skillnad i F-säten (framförallt sett procentuellt).

Däremot är det ju som bekant så att ju högre kabinklass desto bättre yield för bolaget. En fullsatt F-kabin ger väldigt mycket intäkter om man jämför med hur många ekonomisäten det krävs.

Så länge F har en beläggning som är god nog kommer man säkert behålla det. Samtidigt blir det intressant att se hur man kommer att utnyttja sina nya 2-klass A380. Köpenhamn har alltså fått en sådan rutt, jag gissar att dom ofta kommer användas österut (Indien t.ex.) på rutter där man har hög beläggning men dåligt med pax i högre klasser. Men det är bara en gissning ifrån min sida.
 

pep

Medlem
Grattis till Kastrup såklart!
Men för mig ,ett ytterligare argument att resa via ZRH eller FRA på väg till Asien:)
FRA ??? Hvem i alverden gider tage til FRA og bruge 1 time paa at skifte fly naar man kan goere det i CPH paa 5 minutter og i Zurich paa 20 min. ? Kom til CPH, the hub-point of joy!
 

Alf

Medlem
FRA ??? Hvem i alverden gider tage til FRA og bruge 1 time paa at skifte fly naar man kan goere det i CPH paa 5 minutter og i Zurich paa 20 min. ? Kom til CPH, the hub-point of joy!

Nej Pep, CPH är något man undviker om man inte måste. Det är högrisk när det gäller att råka ut för strejk eller fackföreningsmöte.
 

Matsson

Medlem
Ursäkta @pep , jag syftar inte på flygplatsen i sig, som jag trivs på , speciellt guldloungen:). Däremot ser jag inte fram emot att flyga med 500 sydsvenskar(jag är själv smålänning) till BKK via DXB. Lika lite som med Thai från ARN. Sen håller jag med om att ZRH är att föredra framför FRA, men nu råkar ju LH avgå från FRA.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen