Emirates lounge Arlanda - Priority Pass?

Diskussion i 'Lounger' startad av Revisorn, 1 April 2015.

1. Revisorn

Revisorn Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Businessclass recensioner av lounger står följande om Swedavia Airport Lounge (Emirates Lounge) på Terminal 5.
    • Tillgång: Premiumresenärer med Emirates
    På listan över tillgängliga lounger med Priority Pass (enl. deras hemsida) står följande:

Terminal 5

Lounge: STOCKHOLM - ARLANDA LOUNGE

Location: Airside - F Pier. Non-Schengen Area, after Passport Control take the escalators and turn right.

Opening Hours: 08:00 - 22:00 Monday, Thursday & Saturday. 08:00 - 19:00 Tuesday, Wednesday, Friday & Sunday.

Stämmer det att man kommer in med Priority Pass i ovan lounge?

2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så var det inte förut iaf, då var det bara loungen innan passkontrollen på nedervåningen som funkade. Kanske är ändrat nu dock.

3. Jacob

Jacob Medlem

4. MarSecLtd

MarSecLtd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samtidigt som Qatar bytte till den loungen så hörde jag att PP tecknat avtal med Swedavia.

5. Revisorn

Revisorn Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för alla svar. Då blir det ett besök där imorgon.

6. MarSecLtd

MarSecLtd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välj Menzies lounge på våningen under innan passkontrollen, där kan du iaf få en GT.

7. Revisorn

Revisorn Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har besökt Menzies båda lounger men inte denna. Tänkte att det vore passande eftersom det är skönt att vara innanför passkontrollen och slippa fundera på eventuell kö där. Men om spritutbudet är så pass dåligt kanske jag får tänka om.

8. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som vet om även Diners fungerar där?

9. sweflyer

sweflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tillgång med PP är verkligen supernytt. Jag laddade ner ny loungedata till min PP-app i lördags och då fanns den inte med. Däremot är den med idag. Gissningsvis var det i måndags man öppnade upp för PP i och med att det var start på ny vecka.

FF#1 gillar detta.
  10. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    aha, ytterligare en lounge som kan besökas där.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!