Senaste nytt

Emirates lanserar ny linje till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.

lago

Medlem
Såg igår på min bokning med Emirates att jag hade blivit statusmatchad mot mitt EBG. Har F-biljett med avresa den 1 december vilket uppenbarligen fixade Skywards guldkort. Lite konstigt att Emirates inte omedelbart bekräftar matchningen genom ett trevligt mail.
Stort tack till kreativa BC:are som väckte ide'n om statusmatchning!
Lars
 

Jacob

Medlem
Är det inte läge att skapa en ny tråd då det handlar inte om nya linjen längre?
Känns helt klart som det är dags att städa (eller kanske t.o.m stänga) denna tråd. Mycket som rör helt andra saker kring Emirates.

Tyvärr har jag inte riktigt tid med det just nu, tar en stund att gå igenom 232 inlägg och flytta över till separata trådar.
 
Nu är EK linjen DXB-ARN daglig med stora 777-300ER.
Man kan ju undra om och hur konkurransen från EKs dagliga linje med ett så stort flygplan påverkar Norwegian 737-800 linje ARN-DXB?
 

lago

Medlem
Fick just reda på att Emirates hade "nedgraderat" mig på sträckan Dubai-Arlanda den 16 december från F till C. Kontaktade deras kundsupport och de bekräftade att flyget den dagen bara hade två klasser. Nästa flyg med tre klasser var först den 18 december. Frågan är om det är en tillfällighet eller att de inte har tillräcklig beläggning i F?
Har ställt frågan till dem om lämplig kompensation för nedgraderingen. Ber att få återkomma med Emirates förslag.
Lars
 

mash

Medlem
Nu är EK linjen DXB-ARN daglig med stora 777-300ER.
Man kan ju undra om och hur konkurransen från EKs dagliga linje med ett så stort flygplan påverkar Norwegian 737-800 linje ARN-DXB?

Det ser ut som att platstillgången på Norwegian "Low Fare" är väldigt god på den sträckan nu jämfört med ett år sedan, men trots det så verkar ändå Norwegian och Emirates hamna på ungefär samma prisnivå ToR ARN-DXB-ARN de flesta datum om man ska ha med sig en incheckad väska, lite mat på planet och kanske något glas vin till det. Så anledningarna för folk att ta Norwegian-planet ner blir få, det skulle förvåna mig om Norwegian fortsätter köra den linjen nästa säsong (nuvarande schema sträcker sig till och med 2a maj 2014).
 
Fick just reda på att Emirates hade "nedgraderat" mig på sträckan Dubai-Arlanda den 16 december från F till C. Kontaktade deras kundsupport och de bekräftade att flyget den dagen bara hade två klasser. Nästa flyg med tre klasser var först den 18 december. Frågan är om det är en tillfällighet eller att de inte har tillräcklig beläggning i F?
Har ställt frågan till dem om lämplig kompensation för nedgraderingen. Ber att få återkomma med Emirates förslag.
Lars

Nu händer de jag också var orolig för. Jag har tänkt att de bara är en tidsfråga innan det du beskriver händer. Alternativ är väl reroute till annan destination med F i Europa och sedan flyg därifrån. Stå på dig, du ska ha bra kompensation för det!
 

Dr. Miles

Expert
Eftersom varken jag eller Jacob har tid (och inte Martin heller) för att gå genom tråden så stänger jag tråden.
Vänligen starta en ny tråd alt använda en av passande existerande trådar om Emirates.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen