Senaste nytt

Emirates glömde vårt bagage

Direktorn

Medlem
Flög från Dubai till Stockholm direkt med Emirates igår, jag och två kollegor från jobbet. Ingen av våra tre incheckade väskor var med på bandet när vi landat på Arlanda. Vi har anmält detta till Menzies som hanterar detta för Emirates så vi hoppas såklart att det löser sig så småningom. Även om det är värre att tappa bagaget på utresan ställer detta till problem med saknade kläder inför jobbet imorgon. Även alla rakgrejor mm skulle jag behöva.. Resan betald direkt till Emirates med Amex corp gold. -Är någon kompensation möjlig att få?
-Hur kan Emirates tappa bort väskorna i Dubai på en direktflygning där vi checkade in i god tid?
 

flybob

Medlem
Var resan till Stockholm eran hemresa? Då blir det nog svårt att få kompensation.
Hur bagage tappas bort är svårt att svara på, men eftersom alla tre försvann så hamnade de förmodligen på fel "vagn" eller liknande.
 

xvikmic

Medlem
Det har säkert löst sig för dig nu, men tänkte bara informera om att jag i ett claim mot Emirates för ett försenat bagage fick reda på att de ersätter alla Ekonomi passagerare 50 USD per dygn(max 3 dygn). I mitt fall blev det 100 USD. Hur mycket pengar folk som flyger i Businessclass får har jag ingen aning om.
 

Valley

Medlem
Tror inte du lyckas få något från Amex för förseningen.
Enda gången jag inte fått något från Amex (Gold) var när väskan ej kom fram när jag gjorde det efter en hemresa.
Har för mig att man sa att jag skulle få ersättning om den försvann (= ej kommit tillrätta efter 30Dgr).
Däremot fick jag en viss ersättning från SAS för det allra nödvändigaste. Och samma sak där. Om väskan ej dök upp var jag välkommen att reklamera igen.

Var den resan man lärde sig att man inte checkar in sin Lap Top. Chefen som påtalade detta för mig när jag gjorde det var mer än nöjd :p
 
Toppen