Senaste nytt

Emirates från Köpenhamn?

riche

Medlem
Bytar man inte ut 330 mot 777-200 från 1/2-2012? CPH-DXB

Skall själv flyga sträckan på lördag, 777-300 verkar det bli. Skall byta i DXB och därefter flyga vidare till CMB. Fick idag ett mail från emirates där möjligheten fanns att uppgradera första sträckan CPH-DXB till business. 3000DKK/person ville de ha. Någon annan som flugit med emirates och fått sådant mail? Är det vanligt?

Lutar dock åt att jag kommer snåla ur den här gången och köra på i Y.
 
Det är ju ett bra pris för en businessbiljett på den sträckan. Ska åka samma segment på torsdag. Men jag har aldrig fått erbjudanden som det du fick från EK.
 

riche

Medlem
Det är ju ett bra pris för en businessbiljett på den sträckan. Ska åka samma segment på torsdag. Men jag har aldrig fått erbjudanden som det du fick från EK.

Idag trillade nästa erbjudande in, 605AED för business mellan DXB och CMB. Nu blev det för bra för att tacka nej, speciellt eftersom vi har 3,5h stopover i DXB så vore lounge väldigt trevligt. Efter att ha läst lite på flyertalk verkar dessa mail vara hyfsat slumpmässiga. Första gången jag flyger med emirates och har precis anmält mig till skywards, så det kanske är ett sätt att locka mig kvar! :)

Ska bli grymt intressant på lördag!
 

flying

Medlem
Jag flög sträckan CPH-DXB i 777-300 förra veckan i business! Utmärkta stolar och trevlig service! På Emirates verkar de uppskatta sina guldkunder för jag och min kamrat blev personligen välkommnad av pursen!
 

segra

Medlem
Återkommer om jag får samma erbjudande, har 5 biljetter bokade i business CPH-DXB-MRU så jag tror inte jag får ngt mail.:mad: 5 pers är nog lite för mycket för EK, men vem vet? Skulle vara MRU-DXB då kanske. Bara 1 ledig stol i business kvar på den sträckan enl. vad jag kan se genom manage my booking på emirates.com
 
Håller tummarna för att jag får ett sådant erbjudande också. Har +4h på DXB i väntan på flighten till HYD. I värsta fall får man väl använda Diners.
 

henke12

Medlem
Idag trillade nästa erbjudande in, 605AED för business mellan DXB och CMB. Nu blev det för bra för att tacka nej, speciellt eftersom vi har 3,5h stopover i DXB så vore lounge väldigt trevligt. Efter att ha läst lite på flyertalk verkar dessa mail vara hyfsat slumpmässiga. Första gången jag flyger med emirates och har precis anmält mig till skywards, så det kanske är ett sätt att locka mig kvar! :)

Ska bli grymt intressant på lördag!

Ser fram emot tripp- och loungereport! :)
 

henrik l

Medlem
Håller tummarna för att jag får ett sådant erbjudande också. Har +4h på DXB i väntan på flighten till HYD. I värsta fall får man väl använda Diners.

Jag har nog varit i 8-10 Diners och i dec 2008 besökte jag den i DXB, klart bäst av de jag varit i med avseende på mat och dryck. Flög iofs runt 02.00, men då fanns det gott varma rätter att välja på. Håller den fortfarande samma standard skulle jag inte tveka att betala mig in.
 
Toppen