Senaste nytt

Emirates från Dallas landat på Arlanda.

Holloman

Medlem
Är det inte så att man tar första tillgängliga flygplats vid diversion pga medical? När man kommer från USA och flyger långt norrut så är väl Arlanda första möjliga flygplats som kan ta emot en A380 (även Oslo ska väl fungera).
Visa bifogad bild 56405

Lufthansa flög väl runt med sin A380 till Helsingfors, Stockholm och Oslo, dels för att visa upp men även för att besöka möjliga ställen för diversion som kan bli aktuella.

Det tror jag stämmer och graden av brådska påverkar säkert också, men om de väljer mellan två alternativ som båda ligger lika nära så tror jag de hellre tar en flygplats de själva flyger till.
 

JohanA

Medlem
Arlanda ligger nästan rakt över korridoren där flighter mellan Indien/Mellanöstern och Amerika går. Rimligt att ta stopp där om det behövs.
 

JacobGBG

Medlem
Arlanda ligger nästan rakt över korridoren där flighter mellan Indien/Mellanöstern och Amerika går. Rimligt att ta stopp där om det behövs.

Av denna anledning är jag förvånad över att SAS inte varit mer aggressiva som en kanal mellan Amerika och Asien, man har låtit AY tagit de flesta poängerna här.
 

Dr. Miles

Expert
Av denna anledning är jag förvånad över att SAS inte varit mer aggressiva som en kanal mellan Amerika och Asien, man har låtit AY tagit de flesta poängerna här.
SAS hade Köpenhamn-Dubai och Köpenhamn-Delhi förut men det bar inte ekonomiskt och de la ner linjerna.
Jag kommer dock inte ihåg hur tidtabellen såg ut. Det kanske passade inte till/från USA linjerna.
 
Toppen